Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az egyes termékek kivitelének exportengedély bemutatásához kötéséről szóló 2020/402 Bizottsági (EU) VÉGREHAJTÁSI RENDELET (a továbbiakban: EU rendelet) magyarországi végrehajtására Budapest Főváros Kormányhivatalának Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztályát jelölték ki nemzeti hatóságként. Az EU rendelet 2020. március 20-án megjelent kiegészítését itt érhetik el.
A jogszabályról, az érintett termékekről és a kérelmezésről erre a linkre kattintva olvashatnak bővebben.
Az Európai Bizottság Kereskedelmi Főigazgatóságának kapcsolódó információit, iránymutatásokat itt érhetik el. Az iránymutatások magyar nyelven ide kattintva érhetők el.
BFKH
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Változás a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Műszerraktárának nyitvatartási és üzemeltetési rendjében:
Tisztelt Ügyfelünk !
A koronavírus-fertőzés miatt kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel, ügyfeleink és ügyintézőink biztonsága érdekében a műszerraktár kizárólag telefonon előzetesen egyeztetett időpontban látogatható az alábbiak szerint:
TISZTELT ÜGYFELÜNK!
A koronavírus-fertőzés miatt kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel a kormányhivatalok és a kerületi hivatalok a következő módon korlátozzák ügyfélfogadásukat:
Személyes ügyintézésre kivételesen indokolt esetben, az alábbi elérhetőségeken egyeztethető időpontban van mód >>>
TISZTELT ÜGYFELÜNK!
A koronavírus (Covid 19) tömeges megbetegedést okozó humánjárvány terjedésének megelőzése, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása, az egészségügyi kockázatok csökkentése érdekében a 41/2020 (III.11.) Korm. rendelet veszélyhelyzetet hirdetett. (lásd az ezzel kapcsolatos felhívást)
Kérjük, hogy az elrendelt veszélyhelyzet időtartama alatt személyesen kizárólag előre egyeztetett időpontban keressék fel ügyintézőinket, a gazdálkodó szervezetek esetében az ügyintézés módja elsődlegesen az elektronikus ügyintézés, a természetes személyek esetében is elsősorban ez javasolt. Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó valamennyi információt megtalálja honlapunkon.
A műszerraktár nyitvatartási ideje egyelőre változatlan, de azt is csak a legszükségesebb esetben keressék fel.
BFKH Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály
TISZTELT ÜGYFELÜNK!
A koronavírus (Covid 19) tömeges megbetegedést okozó humánjárvány terjedésének megelőzése, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása, az egészségügyi kockázatok csökkentése érdekében a 41/2020 (III.11.) Korm. rendelet veszélyhelyzetet hirdetett. (lásd az ezzel kapcsolatos felhívást)
Kérjük, hogy az elrendelt veszélyhelyzet időtartama alatt személyesen kizárólag indokolt, halaszthatatlan ügyek intézésére keressen fel bennünket, a gazdálkodó szervezetek esetében az ügyintézés módja elsődlegesen az elektronikus ügyintézés, és a természetes személyek esetében is elsősorban ez javasolt. Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó valamennyi információt – beleértve az internetes bankkártyás fizetési lehetőségre vonatkozót is – megtalálja honlapunkon.
Fentiekkel összhangban a csak papír alapon előállítható okmányokat (formalizált engedélyeket, felügyeleti okmányokat, tanúsítványokat, idegenvezetői igazolványokat) ügyfeleink postai úton kapják meg.
Nemesfém tárgyak vizsgálata és hitelesítése esetében értelemszerűen az elektronikus vagy postai út nem megoldható, de ezek tekintetében is a halaszthatatlan ügyek intézése javasolt.
BFKH Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és
Nemesfémhitelesítési Főosztály
Tisztelt Ügyfelünk!
Január 10. napján hatályba lépett a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény és egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2019. évi CXIX. törvénnyel módosított a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.).
Ezúton tájékoztatom, hogy a hatóság honlapján - https://mkeh.gov.hu/nemesfemvizsgalat/PmtUtmutato - elérhető a legfrissebb, 2020. január 10. napjától hatályos Pmt.-módosításokkal kiegészített mintaszabályzat a nemesfémmel vagy ezekből készült tárgyakkal kereskedők, illetve árukereskedők részére.
A 2020. január 10. napján működő szolgáltató köteles a Pmt. szerinti belső szabályzatát 2020. január 10. napját követő 90 napon belül, 2020. április 9. napjáig a módosított Pmt.-nek megfelelően átdolgozni, és a módosított szabályzatot a telephelyen tartani, valamint helyszíni ellenőrzés esetén a hatóság rendelkezésére bocsátani.
A 2020. január 10. napján már működő, a hatóság nyilvántartásában szereplő, korábban jóváhagyott belső szabályzattal rendelkező szolgáltatóknak a módosított Pmt. szerinti belső szabályzatot nem kell jóváhagyás iránt benyújtani a hatóságnak, azt a hatóság a Pmt. 65. § (5) bekezdése alapján a felügyeleti tevékenysége keretében fogja ellenőrizni. A jelenlegi Pmt.-módosítás következtében történő Pmt. szerinti belső szabályzat-módosítást bejelentés formájában sem kell a hatóság felé jelezni.
Az új szolgáltatóknak, illetve azon szolgáltatóknak, akik még nem rendelkeznek jóváhagyott belső szabályzattal, az MKEH032-es e-nyomtatvány (nemesfémmel kereskedők) vagy az MKEH030-as e-nyomtatvány (árukereskedők) mellékleteként szükséges benyújtani jóváhagyás iránt a Pmt. szerinti belső szabályzatukat.
A nemesfémmel vagy ezekből készült tárgyakkal kereskedőknek szóló mintaszabályzatok a felvásárlásra is kiterjedően készültek. A frissített mintaszabályzatok 1. sz. mellékletében az egyes pontoknál feltüntetésre került a szolgáltató feladata az átdolgozás, egyéniesítés során, kitöltési útmutatóként funkcionálva; kérjük, a kitöltés során erre legyen figyelemmel. A mintaszabályzatok azonosítási adatlapjai, mellékletei is bővítésre kerültek a hatékonyság növelése céljából.
További információk megtalálhatók a www.mkeh.gov.hu oldalon.
Budapest, 2020. március 4.
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály, Nemesfémhitelesítési és Pénzmosás Felügyeleti Osztály
A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett....
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az alábbi vámtarifaszámok változtak:
TARIC kód Állapot
7604101000 Törölt
7604101011 Hozzáadott
7604101090 Hozzáadott
7604109010 Törölt
7604109011 Hozzáadott
7604109019 Hozzáadott
7604109020 Törölt
7604109025 Hozzáadott
7604109029 Hozzáadott
7604109080 Hozzáadott
7604109089 Hozzáadott
7604109090 Törölt
7608100010 Törölt
7608100011 Hozzáadott
7608100019 Hozzáadott
7608100080 Hozzáadott
7608100089 Hozzáadott
7608100090 Törölt
BFKH KHENF Kereskedelmi Osztály
Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH)
Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály
Piacfelügyeleti Osztályára
piacfelügyeleti (jogi) feladatok ellátására munkatársat keres
Tisztelt Ügyfeleink!
Az Európai Bizottság tájékoztatót tett közzé honlapján a BREXIT-tel kapcsolatos kérdésekről, arról, hogy mi is fog történni 2020. február 1-jétől, ezt az alábbi linken találják:
Ezen kívül ajánljuk figyelmükbe az Exportellenőrzési Osztály által készített tájékoztatót is:
BFKH, Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében
vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős személy köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy – a hatóság közreműködésével – két, a Pmt. oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki nemesfémmel kereskedő és árukereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság értesül.
A 2020. év első félévében február, március és április hónapokban lesznek képzések, melyekre a https://www.bib-edu.hu továbbá a https://www.bankarkepzo.hu honlapokon lehet közvetlenül jelentkezni. A képzések időpontjai, egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a fenti honlapokon érhetőek el.
Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken, mert a képzési kötelezettség nem teljesítése joghátrányt fog maga után vonni.
Budapest, 2020. január 21.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a műszerraktár nyitvatartása 2020. január 1-től az alábbiak szerint alakul:
Hétköznapokon | 9.00-13.00 |
Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály
1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.
Tisztelt Ügyfeleink!
2020. január 10. napján hatályba lép a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény és egyes kapcsolódó törvények módosításárólszóló 2019. évi CXIX. törvénnyel (a továbbiakban: Módtv.) módosított a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény(a továbbiakban: Pmt.).
A Pmt. módosítása során a legfőbb változások:
1.) Nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők
a) Ügyfél-átvilágítás: a szolgáltató ügyfél-átvilágítást köteles alkalmazni 4,5 millió forintot elérő vagy meghaladó összegű ügyleti megbízás teljesítésekor. Tehát a korábbi 3,6 millió forintról 4,5 millió forintra emelkedik az értékhatár, melybe minden ügylet, a készpénzes, a kártyás, az átutalással teljesített ügyletek is beleszámítanak, ellentétben a korábbi csak készpénzes ügyletekkel.
b) Szabályzat: A Módtv. hatálybalépésekor (2020. január 10.) napján működő szolgáltató köteles a Pmt. szerinti belső szabályzatát január 10. napját követő 90 napon belül a módosított Pmt.-nek megfelelően átdolgozni, és a módosított szabályzatot a telephelyen tartani, valamint helyszíni ellenőrzés esetén a hatóság rendelkezésére bocsátani.
c) Ügyfél-átvilágítási intézkedések szabályai, egyszerűsített és fokozott ügyfél-átvilágítás szabályai, bejelentési kötelezettség, belső ellenőrző és információs rendszer
A módosításokról további részletek megtalálhatók lesznek a módosított Pmt. alapján frissített Pmt. szerinti belső szabályzatban a https://mkeh.gov.hu/nemesfemvizsgalat/PmtUtmutato oldalon.
2.) Árukereskedők
a) Ügyfél-átvilágítás: a szolgáltató ügyfél-átvilágítást köteles alkalmazni a 3 millió forintot elérő vagy meghaladó összegű ügyleti megbízás készpénzben történő teljesítésekor. Tehát a korábbi 2,5 millió forintról 3 millió forintra emelkedik az értékhatár a készpénzes ügyletek teljesítésekor.
b) Szabályzat: A Módtv. hatálybalépésekor (2020. január 10.) napján működő szolgáltató köteles a Pmt. szerinti belső szabályzatát január 10. napját követő 90 napon belül a módosított Pmt.-nek megfelelően átdolgozni, és a módosított szabályzatot a telephelyen tartani, valamint helyszíni ellenőrzés esetén a hatóság rendelkezésére bocsátani.
c) Ügyfél-átvilágítási intézkedések szabályai, egyszerűsített és fokozott ügyfél-átvilágítás szabályai, bejelentési kötelezettség, belső ellenőrző és információs rendszer
A módosításokról további részletek megtalálhatók lesznek a módosított Pmt. alapján frissített Pmt. szerinti belső szabályzatban a https://mkeh.gov.hu/nemesfemvizsgalat/PmtUtmutato oldalon.
3.) Kulturális javak (műalkotások, régiségek) kereskedelmével vagy közvetítésével foglalkozó szolgáltatók, illetve ezek tárolásával vagy kereskedelmével szabadkikötőkben foglalkozó szolgáltatók
a) Hatály: a módosítás során bővült a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatók köre, ezáltal január 10. napjától a Pmt. hatálya alá tartoznak a kulturális javak (műalkotások, régiségek) kereskedelmével vagy közvetítésével foglalkozó szolgáltatók olyan ügyletek vagy ügyletsorozatok vonatkozásában, amelyek értéke eléri vagy meghaladja a 3 millió forintot; illetve kulturális javak (műalkotások, régiségek) tárolásával vagy kereskedelmével szabadkikötőkben foglalkozó vagy közvetítőként szabadkikötőkben eljáró szolgáltatók olyan ügyletek vagy ügyletsorozatok vonatkozásában, amelyek értéke eléri vagy meghaladja a 3 millió forintot. A kulturális javakkal (műalkotásokkal, régiségekkel) fentiek szerint foglalkozó szolgáltatók Pmt. szerinti felügyeletét kereskedelmi hatóságként Budapest Főváros Kormányhivatala látja el 2020. január 10. napjától.
b) Szabályzat: a kulturális javak (műalkotások, régiségek) kereskedelmével vagy közvetítésével foglalkozó szolgáltatók; illetve a kulturális javak (műalkotások, régiségek) tárolásával vagy kereskedelmével szabadkikötőkben foglalkozó vagy közvetítőként szabadkikötőkben eljáró szolgáltatók tevékenységük megkezdését követő negyvenöt napon belül, illetve a 2020. január 10. napján már működő szolgáltatók 2020. január 10. napjától számított 45 napon belül kötelesek belső szabályzatot készíteni és azt a felügyeletet ellátó szervnek jóváhagyás céljából benyújtani.
A kulturális javak (műalkotások, régiségek) kereskedelmével vagy közvetítésével foglalkozó szolgáltatók illetve a kulturális javak (műalkotások, régiségek) tárolásával vagy kereskedelmével szabadkikötőkben foglalkozó vagy közvetítőként szabadkikötőkben eljáró szolgáltatókra vonatkozó Pmt. szerinti belső szabályzat mintaszabályzata megtalálható lesz a https://mkeh.gov.hu/nemesfemvizsgalat/PmtUtmutato oldalon.
Budapest, 2020. január 6.
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály, Nemesfémhitelesítési és Pénzmosás Felügyeleti Osztály
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a kettős felhasználású termékek kivitelére, transzferjére, brókertevékenységére és tranzitjára vonatkozó közösségi ellenőrzési rendszer kialakításáról szóló 428/2009/EK tanácsi rendelet I., II. és IV. mellékleteinek módosítása a mai napon kihirdetésre került. Az új terméklisták 2019. december 31-től hatályosak. A Bizottság (EU) 2019/2199 felhatalmazáson alapuló rendeletét itt éri el.
Tájékoztatás a nemesfémből készült ékszer, díszműáru és egyéb tárgy tekintetében folytatott felvásárlási tevékenység bejelentés-kötelessé válásáról és a bejelentési eljárással kapcsolatos tudnivalókról
Tájékoztatjuk az érintett vállalkozásokat, hogy a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a továbbiakban: Kertv.) 4. §-ának 2019. december 28. napjától hatályos módosítása értelmében a vállalkozások már nemcsak a nemesfémből készült ékszer, díszműáru és egyéb tárgy forgalmazására, hanem a felvásárlására irányuló szándékot is kötelesek a kereskedelmi hatóságnak bejelenteni. A Kertv. módosítása értelmében, a továbbiakban a nemesfémekre vonatkozóan a forgalmazásra, illetve a felvásárlásra együttesen a forgalmazási tevékenységre előírt szabályokat kell alkalmazni.
Budapest Főváros Kormányhivatalának egyes ipari és kereskedelmi ügyekben eljáró hatóságként történő kijelöléséről, valamint a területi mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságokról szóló 365/2016. (XI. 29.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdés és (2) bekezdés e) pontja alapján a Kormány Budapest Főváros Kormányhivatalát jelölte ki a nemesfémből készült ékszer, díszműáru és egyéb tárgy forgalmazására irányuló eljárásokban országos illetékességű kereskedelmi hatóságként. A hatóság a bejelentés alapján dönt a nyilvántartásba vételről.
Amennyiben a nemesfém tárgyak felvásárlására irányuló tevékenységet végző ügyfél teljesíti a tevékenység gyakorlásához szükséges feltételeket, a tevékenység folytatását megkezdheti, azonban köteles ezt egyidejűleg bejelenteni a hatóságnak.
A nemesfém tárgyak készítésére, javítására, árverésére, forgalmazására, illetve felvásárlására irányuló tevékenységre vonatkozó bejelentési kötelezettség az alábbi e-nyomtatvány útján teljesíthető:
MKEH040 Bejelentés / adatváltozás bejelentés / tevékenység megszüntetésének bejelentése nemesfém tárgyak készítésére, javítására, árverésére, forgalmazására, illetve felvásárlására irányuló tevékenység vonatkozásában
2019. december 23. napjától a bejelentő lap, a bejelentés megtételéhez a kitöltési útmutató és a vezető tisztségviselő, vezető beosztású munkavállaló személyes adatlapja a https://mkeh.gov.hu/nemesfemvizsgalat/nyilvantartas oldalról letölthető. Az e-nyomtatvány hatóságunk részére történő elektronikus beküldésének egyes lépéseit részletesen bemutató információs anyag a https://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes oldalon található Tájékoztató 6. pontjából tölthető le.
Amennyiben a vállalkozás megfelel a vonatkozó hatályos jogszabályokban foglalt feltételeknek, a hatóság a vállalkozást 15 napon belül hivatalból nyilvántartásba veszi, és erről értesíti az ügyfelet. Ezek hiánya esetén a hatóság a nyilvántartásba vételt megtagadja.
Amennyiben a bejelentés megtételével kapcsolatban kérdései, nehézségei merülnek fel, forduljon bizalommal az alábbi elérhetőségeken a szakterület ügyintézőihez.
Hatóság címe: 1089 Budapest Bláthy Ottó u. 3-5.
Honlap: www.mkeh.gov.hu
E-mail: nnyevo@bfkh.gov.hu
Ügyfélfogadási idő: hétfő – csütörtök: 8.00 – 12.00 és 13.00 – 15.00
péntek: 8.00 – 12.00
Ügyfélfogadás bejelentési és nyilvántartási ügyekben: I. em. 155.
Ügyintéző: Paulovics Krisztina (Telefon: (1) 4585-676, e-mail: paulovics.krisztina@bfkh.gov.hu)
Ügyintéző: Nagy Elvira (Telefon: (1) 4585-688, e-mail: nagy.elvira@bfkh.gov.hu)
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Nemesfém Nyilvántartási, Ellenőrzési és Vizsgálati Osztály
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- a NAZZA SOFTWARE KFT. (2067 SZÁRLIGET, ADY ENDRE UTCA 15.) által típusvizsgálatra bemutatott TREMOL M PRO+ típusú pénztárgép forgalmazását A250 számon engedélyezte.
- a HOTEL INFORMATIKA KFT. (1145 BUDAPEST, MEXIKÓI ÚT 62.) által típusvizsgálatra bemutatott CASSYS ÉTTERMI PÉNZTÁRGÉP típusú pénztárgép forgalmazását A251 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2019. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 6/2018. (VIII. 23.) PM rendeletben foglaltakra is figyelemmel a BFKH Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály 2019. decemberi munka- és ügyfélfogadási rendjében a következő előrelátható változások lesznek:
December 6-án (péntek):
December 7-én (szombat), 13-án (péntek) és 14-én (szombat) – a pénteki munkarend szerint:
A december 24-től december 29-ig terjedő ünnepi időszakban mindkét telephely ZÁRVA tart.
December 30-án – a hétfői munkarend szerint:
December 31-én (kedd):
BFKH Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Tájékoztatjuk az érintett felvonó és mozgólépcső ellenőröket, hogy a szolgáltatási tevékenység folytatása meghosszabbítását a következő módon kell bejelenteni.
Az engedélyek érvényességét ellenőrizheti a következő címen, a termékek piacfelügyeletéről szóló 2012. évi LXXXVIII. törvény 17/A. §-ában meghatározott felvonó- és mozgólépcső ellenőrök jegyzéke pontban:
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- a LAUREL KFT. (8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, GYÜMÖLCS UTCA 4-6.) által típusvizsgálatra bemutatott LAURA-DECATHLON-SSC típusú pénztárgép forgalmazását A247 számon engedélyezte.
- a HC POITER KFT. (7634 PÉCS, ÜRÖGI FASOR 2/A) által típusvizsgálatra bemutatott HC KASSZA6 típusú pénztárgép forgalmazását A249 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfelünk!
Nyomtatványok verzióváltása, frissítése
Tájékoztatjuk, hogy az Önök által használt kiviteli-behozatali engedélykérelmek elektronikus nyomtatványait és az ehhez kapcsolódó rendszereket frissíteni fogjuk, ezért a kérelmeket a jelenleg használt e-nyomtatványokon
november 21-én 14:00 óráig fogadjuk be.
november 21. 14:00 órától 2019. november 22. 8:00 óráig a kérelmek befogadása szünetel.
Kérjük, hogy a kiviteli-behozatali engedélykérelmek e-nyomtatványainak új verziójú változatát (ideértve egyes esetekben a megváltozott csatolandó dokumentumokat) 2019. november 22-én 8:00 órától kezdődően töltsék le az alábbi linkről, mivel elektronikus kérelmeiket ettől az időponttól kezdve csak a frissített verziójú e-nyomtatványokon tudjuk befogadni.
http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok
Cégkapus beküldés
A nyomtatványfrissítéssel egyidejűleg a fenti időponttól lehetővé válik a kérelmek cégkapun keresztül történő beküldése is. Amennyiben a cégkapuról történő beküldést választják, úgy a kérelem nyomtatványok előlapján már nem szükséges kitölteni az ügyfél és az ügyfélkapu felhasználó hatósági azonosítókat. Ha személyes ügyfélkapujuk kapcsolódik az Önök által képviselt cég, mint kérelmező cégkapujához, úgy az ügyfélkapu és cégkapu közötti váltást a tarhely.gov.hu weboldalon, ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően a saját nevük alatti mezőben tudják kiválasztással megvalósítani.
Amennyiben kérelmeiket továbbra is ügyfélkapun keresztül küldik be, úgy kérjük a korábbiaknak megfelelően járjanak el.
Kérjük esetleges kérdéseikkel a szakterületi ügyintézőket szíveskedjenek keresni.
Türelmüket és együttműködésüket köszönjük.
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály