MKEH » Hírarchivum


10 11 12 13 14 15 16 17 18

2018. december 14.428/2009/EK rendelet módosítása

 

Tisztelt kettős felhasználású termékek exportőrei!

 
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az EU 2018. december 14-i, L319 számú Hivatalos Lapjában megjelent a Bizottság (EU) 2018/1922 felhatalmazáson alapuló rendelete (2018. október 10.) a kettős felhasználású termékek kivitelére, transzferjére, brókertevékenységére és tranzitjára vonatkozó közösségi ellenőrzési rendszer kialakításáról szóló 428/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, ami a web-oldalon elérhető:
 
 
 
Budapest, 2018. december 14. Exportellenőrzési Osztály
 

 

Bovebben


2018. december 1.Ügyfélfogadási idő változás!

ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐ

VÁLTOZÁSA

 

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt a 1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3-5. szám alatti telephelyen

 

2018. december 10. napján, hétfőn:

az ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL

 

Budapest, 2018. december 1.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala

Bovebben


2018. november 29.Tájékoztatás - AGRIM letét visszautalásáról

Tájékoztatjuk az AGRIM engedéllyel rendelkező ügyfeleinket, hogy a Magyar Államkincstár év végi munkarendje miatt csak azok az elszámoláshoz kapcsolódó készpénz letétek kerülnek még az idei évben visszautalásra, melyek Hivatalunkhoz

2018. december 18-án 10 óráig

kerülnek benyújtásra/beérkezésre.

Bovebben


2018. november 27.Tájékoztatás a 2018. év végi ünnepnapok körüli munkarend változásról

Tisztelt Ügyfelünk!

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. év végi ünnepnapok körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:

november 30., péntek munkanap :

az ügyfélfogadás a hétfői rend szerint ;

 

december 1., szombat munkanap :

az ügyfélfogadás a pénteki rend szerint ;

 

december 14., péntek munkanap :

ügyfélfogadás a hétfői rend szerint ;

 

december 15., szombat munkanap :

az ügyfélfogadás a pénteki rend szerint ;

 

december 24., hétfő pihenőnap :

az ügyfélfogadás szünetel ;

 

december 31., hétfő pihenőnap :

az ügyfélfogadás szünetel.

 

Bovebben


2018. november 26.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- A LAUREL KFT. (8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, GYÜMÖLCS UTCA 4-6.) által típusvizsgálatra bemutatott LAURA-SSC típusú pénztárgép forgalmazását A232 számon engedélyezte.

- Az INTERSPORT HU KFT. (1117 BUDAPEST, VÁLI ÚT 3.) által típusvizsgálatra bemutatott ISP-HERMES-BBOX típusú pénztárgép forgalmazását A233 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. november 15.Tájékoztató

Tisztelt Ügyfeleink!

 

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. § - ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében  

  • - a 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles* nemesfémmel kereskedők továbbá
  • - a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők

vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős személy köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy - a hatóság közreműködésével - két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.  

Ebben évben már befejeződtek a képzések, a jövő évi időpontok és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu továbbá a www.bankarkepzo.hu honlapokon lesznek elérhetőek.

Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken, a 2017. év nyarán - a Pmt. hatálybalépésekor - már működő szolgáltatóknak 2019. év végéig teljesíteni kell ezt a kötelezettséget, ennek elmulasztása joghátrányt von maga után. 

Budapest, 2018. december 1.

 

                                                                                             Szűcs  Árpád                                                                                                                         osztályvezető

 

 

  • kockázatértékelés elkészítésére köteles nemesfémmel kereskedő: előző éves (új vállalkozásnál a várható) éves bruttó árbevétele a nemesfémmel való kereskedésből eléri vagy meghaladja a 10 millió forintot és/vagy elfogad (szándékában áll elfogadni) háromszázezer forintot készpénzben egy ügyleti megbízás során). A már nyilvántartásba vett nemesfémmel kereskedőknek a Pmt. 80. § (1) bekezdés szerinti szabályzat átdolgozásánál és a Bejelentésnél ennek megfelelően kellett eljárni!
  • A képzéseken részt vehet az is, aki erre nem köteles az NGM rendelet értelmében.
Bovebben


2018. november 10.E-ügyintézés

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály (KHENF) közzétett egy, az elektronikus ügyintézés lépéseit részletesen bemutató információs anyagot, amelyet az alábbi linken érhetnek el.

http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes

Bízunk benne, hogy a tájékoztató segítségükre lesz az e-ügyintézés menetének megismerésében, s ügyeik elektronikus úton történő intézésében.

Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály

Bovebben


2018. november 5.Tájékoztatás képzésről

Tisztelt Ügyfeleink!

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. § - ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében

  • - a 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles nemesfémmel kereskedők továbbá
  • - a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők 

vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni. 

Ennek elmulasztása joghátrányt von maga után, a hatóság a mulasztókkal szemben élni fog ezzel a jogával. 

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy - a hatóság közreműködésével - két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.   

Ebben évben már csak november hónapban lesznek képzések, a képzések időpontjai és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu valamint a www.bankarkepzo.hu honlapokon megtalálhatók. 

Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken!

Budapest, 2018. november 05.

 

                                                                                             

                                                                                                                        Szűcs Árpád                                                                                                                  osztályvezető

 

Bovebben


2018. október 30.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a LAUREL SZÁMÍTÁSTECHNIKAI KFT. (8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, GYÜMÖLCS UTCA 4-6.) által típusvizsgálatra bemutatott TCPOS típusú pénztárgép forgalmazását A231 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. október 26.Tájékoztatás az ügyfélfogadás November 1-je körüli munkarend változásról

Tisztelt Ügyfelünk!

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. november 1-je körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:

november 2., péntek pihenőnap :

az ügyfélfogadás szünetel ;

 

november 10., szombat munkanap :

ügyfélfogadás a pénteki rend szerint.

Bovebben


2018. október 18.Tájékoztatás

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Közzétesszük a Pmt. 79. § értelmezése tárgyában megjelent közleményt, mely a www.kormany.hu honlapon jelent meg és az ügyfél-átvilágítás pótlására vonatkozik.

„ Egyszerűsödik a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény szerinti ügyfél-átvilágítás a szolgáltatók meglévő ügyfeleinél

A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni fellépés miatt szükséges az adategyeztetés, amelyet mind a pénzügyi, mind a nem pénzügyi szolgáltatók meglévő ügyfelei egyszerűbben intézhetik. Többek között az új törvény alapján postai úton is pótolhatják a hiányzó dokumentumokat. A pénzügyi szolgáltatóknak 2019. június 26-ig kell végezniük a törvény által előírt teljes körű ügyfél-átvilágítással. Ennek hiányában a szolgáltatók kötelesek lesznek az ügyfél által kezdeményezett ügyleteket megtagadni.

A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 2017. június 26-án lépett hatályba. Az ügyfél-átvilágítás eredményeinek 2019. június 26-ig kell teljes körűen rendelkezésre állniuk, azaz a törvény egy kellően hosszú, két éves átmeneti időszakot biztosít arra, hogy a már meglévő ügyfelek adatait a szolgáltatók kiegészítsék. Azokról az esetekről van szó, amikor az üzleti kapcsolat eredeti létesítésekor a teljes körű ügyfél-átvilágítást (személyes találkozás keretében vagy jellemzően külföldi ügyfelek esetében az okiratok hiteles másolatának átvételével) az akkor hatályos rendelkezéseknek megfelelően már ugyan elvégezték, azonban az új törvényi rendelkezések szerinti valamilyen nyilatkozat, adat vagy okmánymásolat hiányzik, ezért azok pótlása, kiegészítése szükséges. 

Ennek az ügyfélkörnek a jogszabály biztosítja, hogy az esetleg hiányzó adatokat, okiratokat, okmánymásolatokat postai úton is beküldhesse, így nem szükséges az ügyfél személyes megjelenése.

A Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank és a többi felügyeletet ellátó szerv egyöntetűen abban az esetben tartja elfogadhatónak a hiányzó dokumentumok postai beküldését, ha a másolatok megfelelő minőségben készítették, azokon a feltüntetett adatok jól láthatóak, és ezek alapján az ügyfél egyértelműen megfeleltethető a korábbi ügyfél-átvilágítással érintett személlyel. 

A postai beküldés opciójának alkalmazását a szolgáltatók kizárólag a kockázatalapú megközelítéssel összhangban tehetik meg, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatónak kell meghoznia a döntést e lehetőség alkalmazhatóságáról és adott esetben a kockázati alapon szükséges egyéb kiegészítő intézkedésekről.

Az európai jogszabályokat átültető új törvény elsődleges célja a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés még hatékonyabb biztosítása. A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja, hogy egyrészt a szolgáltatók számára is megfelelő, a mindennapi üzletmenetet indokolatlanul nem akadályozó értelmezés és gyakorlat alakuljon ki, másrészt hogy ez a gyakorlat az ügyfelek és fogyasztók számára is a lehető legkisebb adminisztrációs terhet jelentsen.” 

Budapest, 2018. október 14.

 

                                                                                         Szűcs Árpád

                                                                                         osztályvezető

Bovebben


2018. október 15.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a MAISTRO INFORMATIKAI KFT. (1182 BUDAPEST, RUDAWSZKY UTCA 10.) által típusvizsgálatra bemutatott MAISTRO PÉNZTÁRGÉP típusú pénztárgép forgalmazását A230 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. október 11.Tájékoztatás az ügyfélfogadás Október 23-i ünnep körüli változásról

Tisztelt Ügyfelünk!

 

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. október 23-a körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:

 

2018. október 12., péntek munkanap:

ügyfélfogadás a hétfői rend szerint;

 

2018. október 13., szombat munkanap:

ügyfélfogadás a pénteki rend szerint;

 

2018. október 22., hétfő: pihenőnap:

ügyfélfogadás szünetel.

Bovebben


2018. október 8.E-Nyomtatványok frissítése

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy az Önök által használt kiviteli-behozatali engedélykérelmek elektronikus nyomtatványait és az ehhez kapcsolódó rendszereket frissíteni fogjuk, ezért a kérelmeket a jelenleg használt e-nyomtatványokon

2018. október 12-én 14:00 óráig fogadjuk be.

2018. október 12. 14:00 órától 2018. október 13. 8:00 óráig

az elektronikus kérelmek befogadása szünetel.

Kérjük, hogy a kiviteli-behozatali engedélykérelmek e-nyomtatványainak új verziójú változatát 2018. október 13-án 8:00 órától kezdődően töltsék le az alábbi linkről, mivel elektronikus kérelmeiket ettől az időponttól kezdve csak a frissített verziójú e-nyomtatványokon tudjuk befogadni.

http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok


Türelmüket és együttműködésüket köszönjük.

Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály

Bovebben


2018. október 8.Utazásszervezők
2018. október 31-i kötelezettségének teljesítése

Tájékoztatjuk az utazásszervezői tevékenységet folytató utazási vállalkozókat, hogy a 2018. október 31-i kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó tájékoztató levél, az adatlap és a hasznos információkat tartalmazó segédlet megtalálható és letölthető a weboldalunk "Nyomtatványok" menüpontjában közvetlenül a felugró oldal második blokkjában, "Felhívás" címszó alatt, valamint elérhetőek jelen hír mellékleteként is. (http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/nyomtatvanyok)

Bovebben


2018. október 3.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a SENSO-MEDIA KFT. (1116 BUDAPEST, KONDORFA UTCA 10.) által típusvizsgálatra bemutatott SENSOMEDIA-OPT típusú pénztárgép forgalmazását A229 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. október 3.Exportellenőrzés, ICP Guidelines - EU

Tisztelt Ügyfeleink!

Az Európai Bizottság a kettős felhasználású termékek exportőrei számára Belső Ellenőrzési Programra vonatkozó iránymutatást (ICP Guidelines-2018) állított össze, amelynek tervezetét a vállalatoknak, illetve gazdasági szereplőknek most lehetősége van véleményezni...

Bovebben


2018. szeptember 25.Tájékoztatás képzésről

Tisztelt Ügyfeleink!

 

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében a Pmt. 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles nemesfémmel kereskedők továbbá a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.

Ennek elmulasztása joghátrányt von maga után, a hatóság fontosnak tartja ezt a kötelezettséget, így a mulasztókkal szemben élni fog ezzel a jogával. 

Ezúton is tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a szervezett képzés elindult, a hatóság közreműködésével két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég kialakított speciális, kedvező feltételekkel rendelkező rövid időtartamú képzést kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.   

Ez évben ősszel október és november hónapban lesznek képzések, több időpont is Ügyfeleink rendelkezésre áll.

Kérjük, minél nagyobb számban szíveskedjenek ezeken részt venni, alkalmanként 30 résztvevő számára lehet a képzést tartani. 

A képzések időpontjai és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu valamint a www.bankarkepzo.hu honlapokon megtalálhatók. 

Budapest, 2018. szeptember 25.

                                                                                    

  1.                                                                         Pléli-Mosolygó Tünde 
  2.                                                                      főosztályvezető-helyettes
Bovebben


2018. szeptember 20.Tájékoztatás

Tájékoztatjuk az érintett képző szervezeteket, hogy 2018. szeptember 27-én hatályba lép a műszaki-biztonsági szempontból jelentős munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai képesítésről és gyakorlatról, valamint az ilyen munkakörben foglalkoztatottak időszakos továbbképzésével kapcsolatos szabályokról szóló 16/2018. (IX. 11.) ITM rendelet.

Részletes tájékoztatást itt.

Bovebben


2018. augusztus 23.Tájékoztatás e-ügyintézésről

                                                        Tisztelt Ügyfeleink!

 

  1. január 1. napjától az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és annak jogi képviselője.

 

A hivatkozott rendelkezés az elektronikus ügyintézést nem lehetőségként, hanem kötelezettségként írja elő, ezért a Pénzmosás-felügyeleti szakterület feladatkörét érintő kérelmeiket, bejelentéseiket az alábbi e-nyomtatványokon szíveskedjenek benyújtani:

 

MKEH030 Kérelem az árukereskedelmi tevékenységet folytató szolgáltatók belső szabályzatának jóváhagyásához és hatósági nyilvántartásba vételéhez a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 65. § (6) bekezdés végrehajtására

 

MKEH032  Kérelem a nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők belső szabályzatának jóváhagyására a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 65. § (1) és (9) bekezdés végrehajtására

MKEH034 Bejelentés  a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti belső szabályzat átdolgozásáról (Pmt. 80. §(1) bekezdés szerinti kötelezettség) árukereskedők részére

MKEH035 Kérelem Nemzeti Kockázatértékelés 2017 szolgáltatói változatának megismeréséhez

MKEH036 Bejelentés  a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti belső szabályzat átdolgozásáról (Pmt. 80. §(1) bekezdés szerinti kötelezettség) nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők részére

MKEH037  Bejelentés az előző lezárt év árbevételéről nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedő, kockázatértékelés elkészítésére nem kötelezett szolgáltatók részére

 

Tájékoztatom, hogy az elektronikus kérelem, bejelentés esetében az e-nyomtatványok a http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok oldalról tölthetőek le. A kérelem, bejelentés benyújtásához a legutolsó verziójú nyomtatvány használható, a régebbi e-nyomtatványon beküldött kérelmeket a kormányhivatal nem tudja kezelni.

 

Az e-nyomtatványok kitöltése, azokhoz dokumentumok mellékletként való csatolása az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogram (ÁNYK) segítségével lehetséges.

Az ÁNYK a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html internetes oldalról telepíthető. Az e-nyomtatványok megfelelő kezeléséhez az ÁNYK program időközönkénti frissítése szükséges. Amennyiben az elektronikus kérelemhez, bejelentéshez jogszabályban előírt mellékleteket is csatolni szükséges, arra az ÁNYK program „Csatolmányok kezelése” menüpontjában van lehetőség. A csatolt mellékletek nagysága legfeljebb 30MB lehet, és azok az alábbi formátumokban küldhetők be:

Szöveges dokumentumok: DOC, RTF, PDF, TXT, DOCX

Képek, egyéb: BMP, JPG, JPEG, GIF (kivéve animált), TIF, TIFF, ODG, PNG

Tömörített állományt: ZIP (amennyiben az előzőekben felsorolt formátumokat tartalmazza). Más formátumokban a csatolt dokumentumok nem értelmezhetőek, ezért azok beküldése nem fogadható el.

 

Ügyfélkapu tárhelyről történő beküldés

Az Ügyfélkapu felhasználó az ÁNYK nyomtatványkitöltő oldalon a nyomtatvány kitöltését követően az oldal tetején lévő menüből kiválasztja a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menüt, ahol a legördülő listából rákattint a „nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” című almenüre. Ez követően a program üzenetben felajánlja, hogy „Indulhat a nyomtatvány megjelölésre?” kérdést. Az „igen” választ követően ismét a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menü almenüjéhez kell lépni és a „nyomtatvány közvetlen beküldése ügyfélkapun keresztül” című almenüt kell választani. Ez követően az „ügyfélkapu azonosítás” című ablak jelenik meg ahol a „felhasználónév” és „jelszó” sikeres megadásával, a nyomtatványok a csatolmányokkal beküldésre kerülnek a kormányhivatal részére.

A központi rendszer időbélyegzővel igazolja az elektronikus kérelem fogadásának tényét, időpontját, arról elektronikus visszaigazolást küld. Az ügyintézési határidő a megfelelő formátumú elektronikus kérelem beérkezését követő első munkanapon kezdődik.

 

Cégkapu tárhelyről történő beküldés

Az ÁNYK programmal kitöltött űrlapok a cégkapu nyitására kötelezett gazdálkodó szervezetek részéről – kivéve az egyéni vállalkozókat – a cégkapujuk útján is beküldhetőek. Az Ügyfélkapun történő beküldéshez képest ebben az esetben az ÁNYK űrlap az Új üzenet funkció alkalmazásával – a fentiektől eltérően – csak olyan módon küldhető be, hogy a kitöltött és elmentett, kr kiterjesztésű ÁNYK nyomtatványt a feltöltésre szolgáló felületre húzzák vagy tallózzák.

Ügyazonosítás céljára hivatkozási számként az eljáró hatóság első érkeztető-száma szolgál, amit az eljáró hatóság elektronikus válaszüzenetben közöl a kérelmezővel (vagyis nem a központi rendszer elektronikus visszaigazolásában közölt érkeztetési szám). Amennyiben az eljáró hatóság a válaszüzenetében az ügyfelet hiánypótlásra, vagy a tényállás tisztázására hívja fel, az ügyfél az arra vonatkozó válaszát az érkeztető-számra hivatkozással, az ügyfélkapun, illetve cégkapun keresztül küldött ÁNYK nyomtatvány mellékleteként tudja megküldeni.

 Tájékoztatom továbbá, hogy az elektronikus úton kezdeményezett hatósági eljárások során az ügyfelek, az önálló jogorvoslattal meg nem támadható döntéseket és értesítéseket elektronikus úton, válaszüzenetben kapják meg. A válaszüzeneteket az ideiglenes tárhelyen történő elhelyezést követő 5 napon belül kell átvenni: az időben megtörtént átvételről a kormányhivatal az ún. pozitív tértivevényt kap. Ha az eljáró hatóság válaszüzenetének átvétele az 5. nap elteltével küldött figyelemfelhívást követő 5 munkanapon belül sem történik meg, akkor az üzenet kézbesítettnek tekintendő.

 Budapest, 2018. augusztus 23.

 

 

                                                                                                                      Szűcs Árpád

                                                                                                               osztályvezető

 

 

Bovebben