Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- az SRS INFORMATIKA KFT. (1047 BUDAPEST, FÓTI ÚT 56.) által típusvizsgálatra bemutatott SRS 4.3 BASE típusú pénztárgép forgalmazását A237 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Európai Tanács (EU 27) március 21-i ülésén az alábbi javaslatokról döntött az Egyesült Királyság határidő hosszabbítási kérésével kapcsolatban...
Tájékoztató
2017. június 26-án hatályba lépett a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.). E törvény hatálya alá tartozó szolgáltatók a Pmt. 42. § (2) bekezdésében meghatározott megkeresés teljesítésének védelemmel ellátott elektronikus üzenet formájában, gyors és biztonságos csatornán keresztül tehetnek eleget. A nyomtatvány kialakítása során az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései, valamint a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Irodához érkezett szolgáltatói igények is figyelembevételre kerültek.
A védelemmel ellátott elektronikus üzenet megküldése az Általános Nyomtatvány Kitöltő (továbbiakban: ÁNYK) keretrendszerben kitölthető VPOP_PMT17MEG elnevezésű nyomtatvánnyal teljesíthető.
Tekintettel a fenti változásra 2019. március 22-től a PMT17MEG v.1.0 nyomtatvány szolgál a
megkeresések teljesítésére.
Technikai előfeltételek a bejelentéshez:
http://nav.gov.hu/magyar_oldalak/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvany
_apeh/keretprogramok/abevjava_install.html
Az ÁNYK teljes körű telepítéséhez az adott munkaállomáson rendszergazdai jogosultság
szükséges. Az ÁNYK-t a munkaállomás C:\Program Files\ mappájába kell telepíteni.
Annak érdekében, hogy az adatlapokat az elektronikus tárhelyen keresztül el lehessen küldeni, szükséges a Java titkosító telepítése. Telepítésének lépései az alábbi linken megtalálhatóak: http://nav.gov.hu/magyar_oldalak/nav/ebevallas/abevjava/internetes_tudnivalok.html
Kérjük, hogy a kitöltés megkezdése előtt figyelmesen tanulmányozzák át a nyomtatványhoz tartozó kitöltési útmutatót!
Az adatszolgáltatásra szolgáló VPOP_PMT17MEG nyomtatvány és a hozzá tartozó kitöltési útmutató mindenkor hatályos változata a NAV alábbi weboldaláról tölthető le: http://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kifizetoi_es_munkaltatoi_adatszolgaltatas/VPOP_pmt17meg.html
További kérdés, észrevétel esetén kérem, küldjenek e-mailt a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda elérhetőségére: fiu@nav.gov.hu
Rövid összefoglaló az Egyesült Királyságnak az Európai Unióból és az Európai Gazdasági Térségből történő kilépésének (BREXIT) hatásairól a haditechnikai eszközök külkereskedelmének vonatkozásában.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ismételten felhívjuk a figyelmét arra, hogy a 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.), 2017. évben hatályba lépett jogszabályok előírásainak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében
vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős személy köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.
A képzésekről és a képzési kötelezettségről bővebben az alábbi hivatkozáson tájékozódhat: „Tájékoztatás képzésről”.
A 2019-es évben legközelebb március és április hónapokban lesznek képzések, melyekre a Budapest Institute of Banking, továbbá a Bankárképző honlapokon lehet közvetlenül jelentkezni.
Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken, mert a 2017. év nyarán – a Pmt. hatálybalépésekor – már működő szolgáltatóknak 2019. év végéig teljesíteni kell ezt a kötelezettséget. A képzési kötelezettség nem teljesítése joghátrányt fog maga után vonni.
Budapest, 2019. február 27.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- a BBOX SOLUTIONS KFT. (2040 BUDAÖRS, GYÁR UTCA 2.) által típusvizsgálatra bemutatott BBOX ADELEPOS MP2 típusú pénztárgép forgalmazását A236 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy az egyes acéltermékek behozatalára vonatkozó végleges védintézkedések bevezetéséről szóló a Bizottság (EU) 2019/159 végrehajtási rendeletével összhangban
2019. február 2-től
az alábbi termékkörökre továbbra is ÉRVÉNYBEN MARAD a felügyeleti intézkedés.
A teljes lista a fenti linken érhető el.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy az egyes acéltermékek behozatalára vonatkozó végleges védintézkedések bevezetéséről szóló a Bizottság (EU) 2019/159 végrehajtási rendeletének 7. cikkének értelmében
2019. február 2-től
a rendelet IV. mellékletében felsorolt termékek behozatalához és szabad forgalomba helyezéséhez
NEM szükséges Felügyeleti Okmány
TARIC-kód:
7208 |
7209 |
7210 |
7211 |
7212 |
7213 |
7215 |
7217 |
7219 |
7220 |
7221 |
7222 |
7227 |
7305 |
7306 |
TARIC kód |
KIVÉVE |
7214 |
7214 10 |
7216 |
7216 61; 7216 69, 7216 91 |
7225 |
7225 11 |
7226 |
7226 11 |
7228 |
7228 10 50; 7228 40 |
7301 |
7301 20 |
7302 |
7302 10 10, 7302 10 90, 7302 30, 7302 90 |
7304 |
7304 51 12, 7304 51 18, 7304 59 32, 7304 59 38 |
A felügyeleti eljárás alól kikerült termékekre a rendelet vámkontingenst nyit meg, melynek kezelése az (EU) 2015/2447 bizottsági rendelet 49-54. cikkében előírt vámkontingens kezelési rendszernek megfelelően történik.
A rendelet teljes szövege az alábbi linken érhető el:
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg_impl/2019/159/oj
A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében
vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős személy köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy - a hatóság közreműködésével - két, a Pmt. oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki nemesfémmel kereskedő és árukereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság értesül.
A 2019. év első félévében március és április hónapokban lesznek képzések, melyekre a https://www.bib-edu.hu továbbá a https://www.bankarkepzo.hu honlapokon lehet közvetlenül jelentkezni. A képzések időpontjai, egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a fenti honlapokon érhetőek el.
A 2017. év nyarán - a Pmt. hatálybalépésekor - már működő szolgáltatóknak 2019. év végéig teljesíteni kell ezt a kötelezettséget, ennek elmulasztása joghátrányt von maga után.
Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken!
Budapest, 2019. január 30.
Szűcs Árpád osztályvezető
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- a MCDONALD’S MAGYARORSZÁGI ÉTTEREM HÁLÓZAT KFT. (1095 BUDAPEST, SOROKSÁRI ÚT 30-34.) által típusvizsgálatra bemutatott MCD KIOSK típusú pénztárgép forgalmazását A235 számon engedélyezte.
Tájékoztatás az előző lezárt év forgalmának bejelentéséről nemesfémmel kereskedők számára
A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.) 27. § (4) bekezdése alapján a 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet (a továbbiakban: útmutató) meghatározza, mely esetben mellőzhető a belső kockázatértékelés elkészítése. Az útmutató szerint erre akkor van lehetőség, ha a nemesfémmel kereskedő nyilatkozik arról, hogy nemesfém tárgyakkal történő kereskedelme során nem fogad el háromszázezer forintot elérő vagy meghaladó értékben készpénzt egy ügyleti megbízás során, valamint a nemesfémmel kereskedő nemesfém értékesítésből származó előző éves – új, a tevékenységét a tárgyévben megkezdő szolgáltató esetén várható éves - árbevétele nem haladja meg az évi tízmillió forintot. Ezek együttes feltételek, mindkét feltétel teljesülése szükséges a mentesüléshez. A forgalmi adatok csak a nemesfém értékesítésre vonatkoznak, nem a szolgáltató összes forgalmára.
A kockázatértékelés elkészítése alóli mentességének alátámasztására a nemesfémmel kereskedő köteles a hatóság részére minden év május 31. napjáig az előző év nemesfém forgalmáról bejelentést tenni, melyet az MKEH037 számú e-nyomtatványon tud megtenni. Az e-nyomtatvány elérhető a hatóság honlapján – www.mkeh.gov.hu -, az „E-nyomtatványok” menüpont alatt. A bejelentést elmulasztó szolgáltatók esetében joghátrány kiszabására is sor kerülhet.
2019. január 29.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Nemesfémhitelesítési és Pénzmosás Felügyeleti Osztály
Egyszerűsödik a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény szerinti ügyfél-átvilágítás a szolgáltatók meglévő ügyfeleinél.
A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni fellépés miatt szükséges az adategyeztetés, amelyet mind a pénzügyi, mind a nem pénzügyi szolgáltatók meglévő ügyfelei egyszerűbben intézhetik. Többek között az új törvény alapján postai úton is pótolhatják a hiányzó dokumentumokat. A pénzügyi szolgáltatóknak 2019. június 26-ig kell végezniük a törvény által előírt teljes körű ügyfél-átvilágítással. Ennek hiányában a szolgáltatók kötelesek lesznek az ügyfél által kezdeményezett ügyleteket megtagadni.
A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 2017. június 26-án lépett hatályba. Az ügyfél-átvilágítás eredményeinek 2019. június 26-ig kell teljes körűen rendelkezésre állniuk, azaz a törvény egy kellően hosszú, két éves átmeneti időszakot biztosít arra, hogy a már meglévő ügyfelek adatait a szolgáltatók kiegészítsék. Azokról az esetekről van szó, amikor az üzleti kapcsolat eredeti létesítésekor a teljes körű ügyfél-átvilágítást (személyes találkozás keretében vagy jellemzően külföldi ügyfelek esetében az okiratok hiteles másolatának átvételével) az akkor hatályos rendelkezéseknek megfelelően már ugyan elvégezték, azonban az új törvényi rendelkezések szerinti valamilyen nyilatkozat, adat vagy okmánymásolat hiányzik, ezért azok pótlása, kiegészítése szükséges.
Ennek az ügyfélkörnek a jogszabály biztosítja, hogy az esetleg hiányzó adatokat, okiratokat, okmánymásolatokat postai úton is beküldhesse, így nem szükséges az ügyfél személyes megjelenése.
A Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank és a többi felügyeletet ellátó szerv egyöntetűen abban az esetben tartja elfogadhatónak a hiányzó dokumentumok postai beküldését, ha a másolatok megfelelő minőségben készítették, azokon a feltüntetett adatok jól láthatóak, és ezek alapján az ügyfél egyértelműen megfeleltethető a korábbi ügyfél-átvilágítással érintett személlyel.
A postai beküldés opciójának alkalmazását a szolgáltatók kizárólag a kockázatalapú megközelítéssel összhangban tehetik meg, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatónak kell meghoznia a döntést e lehetőség alkalmazhatóságáról és adott esetben a kockázati alapon szükséges egyéb kiegészítő intézkedésekről.
Az európai jogszabályokat átültető új törvény elsődleges célja a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés még hatékonyabb biztosítása. A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja, hogy egyrészt a szolgáltatók számára is megfelelő, a mindennapi üzletmenetet indokolatlanul nem akadályozó értelmezés és gyakorlat alakuljon ki, másrészt hogy ez a gyakorlat az ügyfelek és fogyasztók számára is a lehető legkisebb adminisztrációs terhet jelentsen.
2019. január 29.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- az EURO-DUPLEX KFT. (6000 KECSKEMÉT, SZOLNOKI ÚT 33.) által típusvizsgálatra bemutatott FISCAT SUPER FP MAX80 típusú pénztárgép forgalmazását A234 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfeleink!
A rizs behozatal - AGRIM engedélyezés útján megvalósított- előzetes megfigyelési rendszere (monitoring) alá tartozó, Kambodzsából és Mianmarból származó, a 1006 30 27, 1006 30 48, 1006 30 67 és a 1006 30 98 KN-kód alá tartozó indica rizs behozatalára a Bizottság (EU) 2019/67 (2019. január 16.) végrehajtási rendelete, 2019. január 17-i hatálybalépéssel, piacvédelmi intézkedés keretében, három éves időszakra, ideiglenesen visszaállította a harmadik ország vámtételeit (megszüntette az eddig alkalmazott preferenciális vámkedvezményt).
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2018. december 29-ei hatállyal módosult a robbanóanyag-prekurzorok forgalmazásáról és felhasználásáról szóló 274/2016. (IX. 15.) Korm. rendelet, a módosított jogszabályt az alábbi linken érhetik el:
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=197388.363026
Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy 2019. január 1. napján hatályba lépett a Magyarország biztonsági érdekét sértő külföldi befektetések ellenőrzéséről szóló 2018. évi LVII. törvény, illetve a végrehajtásáról szóló 246/2018. (XII.17.) Korm. rendelet.
Keresik azon hazai termékek, technológiák, szolgáltatások tulajdonosait, legyenek azok vállalkozások vagy magánszemélyek, akik úgy gondolják, hogy a témához kapcsolódó, rendezett jogviszonyú termékekkel, szolgáltatásokkal, vagy know-how-val rendelkeznek.
A jelentkezések kiértékelését követően a kiválasztott termékekkel rendelkező cégeket vagy magánszemélyeket meghívják egy munkabeszélgetésre, ahol lehetőségük lesz a konkrét projekt részletesebb megismerésére, és az általuk javasolt kapcsolódó termékek bemutatására.
A "Digitális katona" workshopra erre a linkre kattintva nyújthatják be jelentkezésüket.
A jelentkezési határidő 2019. január 10.
Tisztelt Ügyfeleink!
Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 9. § (1) és (5) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézést biztosító szervek feladat- és hatáskörébe tartozó ügyeik tekintetében elektronikus ügyintézésre kötelezettek.
Az elektronikus ügyintézésről a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály ügyeinek tekintetében a http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes linken olvashatnak bővebben.
Technikai okokból az alábbi linken felsorolt ügytípusok csak ügyfélkapu tárhelyről történő beküldéssel intézhetők, cégkapu tárhelyről azok nyomtatványai nem beküldhetőek.
A cégkapuról is indítható ügyek listáját az alábbi linken található felsorolás tartalmazza.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy
2018. december 28-án
informatikai karbantartási munkálatok miatt az engedélykérelmek és tevékenységi bejelentések leadása/átvétele, valamint az okmányok, engedélyek kiadása/személyes átvétele a BFKH XII. Németvölgyi út 37-39. sz. alatti telephelyén egész nap szünetel.
Megértésüket köszönjük!
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály