MKEH » Hírarchivum



2018. szeptember 20.Tájékoztatás

Tájékoztatjuk az érintett képző szervezeteket, hogy 2018. szeptember 27-én hatályba lép a műszaki-biztonsági szempontból jelentős munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai képesítésről és gyakorlatról, valamint az ilyen munkakörben foglalkoztatottak időszakos továbbképzésével kapcsolatos szabályokról szóló 16/2018. (IX. 11.) ITM rendelet.

Részletes tájékoztatást itt.

Bovebben


2018. augusztus 23.Tájékoztatás e-ügyintézésről

                                                        Tisztelt Ügyfeleink!

 

  1. január 1. napjától az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és annak jogi képviselője.

 

A hivatkozott rendelkezés az elektronikus ügyintézést nem lehetőségként, hanem kötelezettségként írja elő, ezért a Pénzmosás-felügyeleti szakterület feladatkörét érintő kérelmeiket, bejelentéseiket az alábbi e-nyomtatványokon szíveskedjenek benyújtani:

 

MKEH030 Kérelem az árukereskedelmi tevékenységet folytató szolgáltatók belső szabályzatának jóváhagyásához és hatósági nyilvántartásba vételéhez a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 65. § (6) bekezdés végrehajtására

 

MKEH032  Kérelem a nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők belső szabályzatának jóváhagyására a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 65. § (1) és (9) bekezdés végrehajtására

MKEH034 Bejelentés  a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti belső szabályzat átdolgozásáról (Pmt. 80. §(1) bekezdés szerinti kötelezettség) árukereskedők részére

MKEH035 Kérelem Nemzeti Kockázatértékelés 2017 szolgáltatói változatának megismeréséhez

MKEH036 Bejelentés  a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti belső szabályzat átdolgozásáról (Pmt. 80. §(1) bekezdés szerinti kötelezettség) nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők részére

MKEH037  Bejelentés az előző lezárt év árbevételéről nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedő, kockázatértékelés elkészítésére nem kötelezett szolgáltatók részére

 

Tájékoztatom, hogy az elektronikus kérelem, bejelentés esetében az e-nyomtatványok a http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok oldalról tölthetőek le. A kérelem, bejelentés benyújtásához a legutolsó verziójú nyomtatvány használható, a régebbi e-nyomtatványon beküldött kérelmeket a kormányhivatal nem tudja kezelni.

 

Az e-nyomtatványok kitöltése, azokhoz dokumentumok mellékletként való csatolása az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogram (ÁNYK) segítségével lehetséges.

Az ÁNYK a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html internetes oldalról telepíthető. Az e-nyomtatványok megfelelő kezeléséhez az ÁNYK program időközönkénti frissítése szükséges. Amennyiben az elektronikus kérelemhez, bejelentéshez jogszabályban előírt mellékleteket is csatolni szükséges, arra az ÁNYK program „Csatolmányok kezelése” menüpontjában van lehetőség. A csatolt mellékletek nagysága legfeljebb 30MB lehet, és azok az alábbi formátumokban küldhetők be:

Szöveges dokumentumok: DOC, RTF, PDF, TXT, DOCX

Képek, egyéb: BMP, JPG, JPEG, GIF (kivéve animált), TIF, TIFF, ODG, PNG

Tömörített állományt: ZIP (amennyiben az előzőekben felsorolt formátumokat tartalmazza). Más formátumokban a csatolt dokumentumok nem értelmezhetőek, ezért azok beküldése nem fogadható el.

 

Ügyfélkapu tárhelyről történő beküldés

Az Ügyfélkapu felhasználó az ÁNYK nyomtatványkitöltő oldalon a nyomtatvány kitöltését követően az oldal tetején lévő menüből kiválasztja a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menüt, ahol a legördülő listából rákattint a „nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” című almenüre. Ez követően a program üzenetben felajánlja, hogy „Indulhat a nyomtatvány megjelölésre?” kérdést. Az „igen” választ követően ismét a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menü almenüjéhez kell lépni és a „nyomtatvány közvetlen beküldése ügyfélkapun keresztül” című almenüt kell választani. Ez követően az „ügyfélkapu azonosítás” című ablak jelenik meg ahol a „felhasználónév” és „jelszó” sikeres megadásával, a nyomtatványok a csatolmányokkal beküldésre kerülnek a kormányhivatal részére.

A központi rendszer időbélyegzővel igazolja az elektronikus kérelem fogadásának tényét, időpontját, arról elektronikus visszaigazolást küld. Az ügyintézési határidő a megfelelő formátumú elektronikus kérelem beérkezését követő első munkanapon kezdődik.

 

Cégkapu tárhelyről történő beküldés

Az ÁNYK programmal kitöltött űrlapok a cégkapu nyitására kötelezett gazdálkodó szervezetek részéről – kivéve az egyéni vállalkozókat – a cégkapujuk útján is beküldhetőek. Az Ügyfélkapun történő beküldéshez képest ebben az esetben az ÁNYK űrlap az Új üzenet funkció alkalmazásával – a fentiektől eltérően – csak olyan módon küldhető be, hogy a kitöltött és elmentett, kr kiterjesztésű ÁNYK nyomtatványt a feltöltésre szolgáló felületre húzzák vagy tallózzák.

Ügyazonosítás céljára hivatkozási számként az eljáró hatóság első érkeztető-száma szolgál, amit az eljáró hatóság elektronikus válaszüzenetben közöl a kérelmezővel (vagyis nem a központi rendszer elektronikus visszaigazolásában közölt érkeztetési szám). Amennyiben az eljáró hatóság a válaszüzenetében az ügyfelet hiánypótlásra, vagy a tényállás tisztázására hívja fel, az ügyfél az arra vonatkozó válaszát az érkeztető-számra hivatkozással, az ügyfélkapun, illetve cégkapun keresztül küldött ÁNYK nyomtatvány mellékleteként tudja megküldeni.

 Tájékoztatom továbbá, hogy az elektronikus úton kezdeményezett hatósági eljárások során az ügyfelek, az önálló jogorvoslattal meg nem támadható döntéseket és értesítéseket elektronikus úton, válaszüzenetben kapják meg. A válaszüzeneteket az ideiglenes tárhelyen történő elhelyezést követő 5 napon belül kell átvenni: az időben megtörtént átvételről a kormányhivatal az ún. pozitív tértivevényt kap. Ha az eljáró hatóság válaszüzenetének átvétele az 5. nap elteltével küldött figyelemfelhívást követő 5 munkanapon belül sem történik meg, akkor az üzenet kézbesítettnek tekintendő.

 Budapest, 2018. augusztus 23.

 

 

                                                                                                                      Szűcs Árpád

                                                                                                               osztályvezető

 

 

Bovebben


2018. augusztus 22.Az EU válaszlépése az USA iráni szankcióira

Az Iránnal szemben újra kivetett amerikai szankciók első csomagja életbe lépésével egyidejűleg augusztus 7-én hatályossá vált az EU blokkoló intézkedésekről szóló aktualizált rendelete…

Bovebben


2018. augusztus 14.Tájékoztatás képzésről

Tisztelt Ügyfeleink!

 

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében a Pmt. 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles nemesfémmel kereskedők továbbá a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.

 Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a Budapest Institute of Banking (BIB Zrt.) – a hatósággal együttműködve – kialakított egy speciális rövid képzést Ügyfeleink részére. A képzés időpontjai (őszi képzések) és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lap a www.bib-edu.hu honlapon megtalálhatók.

 Budapest, 2018. augusztus 10.

                                                                                             

                                                                                               Szűcs Árpád

                                                                    osztályvezető

 

Bovebben


2018. augusztus 9.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya

- az ORIGO-SOFTWARE KFT. (1067 BUDAPEST, SZONDI UTCA 17.) által típusvizsgálatra bemutatott ORIGO-POS V2. típusú pénztárgép forgalmazását A228 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. július 20.Conflict Minerals

Tisztelt Ügyfelünk!

2021. január 1-től kell alkalmazni az Európai Unió új szabályozását a konfliktusok által érintett és nagy kockázatot jelentő térségekből származó

- ón,

- tantál,

- volfrám, ezek ércei és

- arany

uniós importőrei körében a kellő gondosság elvének megfelelő ellátási láncra vonatkozó kötelezettségek megállapításáról szóló 2017/821 európai parlamenti és tanácsi rendeletet.

Bővebb információt a szabályozásról itt talál.

Bovebben


2018. július 17.E-ügyintézés

Tisztelt KHENF Ügyfelek!

A BFKH Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály (KHENF) tájékoztatja Önöket, hogy 2018. július 20-tól egyes kérelmek, bejelentések elektronikus úton történő benyújtására szolgáló nyomtatványaink (ÁNYK nyomtatványok) új verziói lesznek e honlap E-nyomtatványok rovatában elérhetőek és ÁNYK programmal letölthetőek. Az érintett ügykörökről és ÁNYK nyomtatványokról előzetesen itt tájékozódhatnak.

Fenti időponttól e nyomtatványok ezen legújabb verzióinak beküldésére és fogadására lesz csak lehetőség elektronikus úton (ügyfélkapun, cégkapun).

Amennyiben az ÁNYK nyomtatványok beküldésében vagy fogadásában technikai akadály jelentkezne, úgy az ÁNYK programmal kitöltött, kinyomtatott és – a gazdálkodó szervezetek esetében cégszerűen – aláírt ÁNYK nyomtatványok a KHENF postacímére postai úton is beküldhetők.

Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó bővebb információ honlapunkon itt olvasható.

Bovebben


2018. július 5.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a FUJITSU TECHNOLOGY SOLUTIONS KFT. (1143 BUDAPEST, GIZELLA ÚT 51-57.) által típusvizsgálatra bemutatott EXTENDA RETAIL SYSTEM típusú pénztárgép forgalmazását A227 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. június 20.Tájékoztatás
a kábítószer-prekurzorokkal kapcsolatos 2018. évi jogszabályváltozásokról

Felhívjuk a kábítószer-prekurzorokkal tevékenységet végzők figyelmét, hogy az Európai Unió Hivatalos Lapja L123/4 61. évfolyam 2018. május 18-ai számában megjelent és 2018. július 7-től alkalmazandó a kábítószer-prekurzorokkal folytatott tevékenységek szabályozásához kapcsolódó alábbi felhatalmazáson alapuló rendelet:

  • a Bizottság (EU) 2018/729 felhatalmazáson alapuló rendelete (2018. február 26.) a 273/2004/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletnek és a 111/2005/EK tanácsi rendeletnek bizonyos kábítószer-prekurzoroknak a jegyzékben szereplő anyagok listájára való felvétele tekintetében történő módosításáról

A módosított rendeletek alapján 2018. július 7-től alkalmazandóan a jegyzékben szereplő anyagok listájának 1. kategóriája az alábbi anyagokkal egészül ki:

Bovebben


2018. június 19.JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS 2018. július 1.

Tisztelt Utazásszervezők!

2018. július 1. napjával megváltozik az utazásszervezői tevékenység törvényi definíciója, a fizetésképtelenség elleni védelem rendszere, az utazási csomag fogalma és több más, a tevékenység folytatását érintő előírás.

A fenti jogszabályváltozások miatt valamennyi, a kereskedelmi hatóságunk nyilvántartásában utazásszervezői tevékenységgel (beutaztató, kiutaztató, belföldi utazásszervező) szereplő utazási vállalkozásnak nyilatkozattételt és adatszolgáltatást kell teljesíteni, mellyel igazolja, hogy 2018. július 1. napját követően is megfelel a módosult jogszabályi előírásoknak.

Bovebben


2018. június 13.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a DIEBOLD NIXDORF KFT. (1138 BUDAPEST, NÉPFÜRDŐ UTCA 22.) által típusvizsgálatra bemutatott DN MEDIA MARKT POS típusú pénztárgép forgalmazását A225 számon engedélyezte.

- a SZINTÉZIS INFORMATIKAI ZRT. (9023 GYŐR, TIHANYI ÁRPÁD UTCA 2.) által típusvizsgálatra bemutatott CRONIS-SCO típusú pénztárgép forgalmazását A226 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. május 25.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- a LEICHTER IRODATECHNIKA KFT. (2200 MONOR, VIRÁG UTCA 39.) által típusvizsgálatra bemutatott M-POS ONLINE 4.0 típusú pénztárgép forgalmazását A224 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. május 23.2018. május 31. - műszerraktár nyitva tartás

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2018. május 31-én (csütörtökön) a műszerraktár technikai okok miatt  8-11 óra között tart nyitva.

Szíves megértésüket köszönjük!

Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály

Bovebben


2018. május 7.Változások az exportellenőrzési szabályozásban...

2018. április 20--án megjelent az egyes iparszabályozás tárgyú kormányrendeletek bürokráciacsökkentéssel összefüggő módosításáról azóló 80/2018. (IV.20.) Korm. rendelet, amely  változásokat hozott a 13/2011. (II.22.) Korm. rendelet és a 144/2011. (VII.27.) Korm. rendelet előírásaiban. A módosítások 2018. május 6-tól hatályosak.

Bovebben


2018. április 26.Alumínium termékek behozatala

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket,

hogy 2018. április 25-én megjelent az egyes harmadik országokból származó egyes alumíniumtermékek behozatalára vonatkozó előzetes uniós felügyelet bevezetéséről szóló a Bizottság (EU) 2018/640 végrehajtási rendelete. Az alumíniumtermékek Unióban történő szabad forgalomba bocsátásának feltétele a tagállam illetékes hatóságai által kibocsátott felügyeleti okmány bemutatása, melyet a rendelet hatálybalépését követő 15. munkanaptól -

2018. május 11-től kell alkalmazni.

A rendelet alapján készített kibővített tájékoztató elérhető honlapunkon.

Bovebben


2018. április 23.Álláshirdetés
Idegenforgalmi és Közraktározás-felügyeleti Osztály

Álláshirdetés

Budapest Főváros Kormányhivatala

Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály

Idegenforgalmi és Közraktározás-felügyeleti Osztály

 idegenforgalmi-pénzügyi referens

 munkakör betöltésére.

Bovebben


2018. április 23.Álláshirdetés
Idegenforgalmi és Közraktározás-felügyeleti Osztály

Álláshirdetés

Budapest Főváros Kormányhivatala

Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály

Idegenforgalmi és Közraktározás-felügyeleti Osztály 

idegenforgalmi referens 

munkakör betöltésére

Bovebben


2018. április 17.Utazásszervezők
2018. május 31-i kötelezettségének teljesítése

Tisztelt Utazási Vállalkozó!

Tájékoztatjuk az utazásszervezői tevékenységet folytató és vagyoni biztosítékkal rendelkező utazási vállalkozókat, hogy a 2018. május 31-i kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó tájékoztató és adatlap megtalálható és letölthető a weboldalunk "Nyomtatványok" menüpontjában, közvetlenül a megnyiló oldal második blokkjában, "Felhívás" címszó alatt (http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/nyomtatvanyok). 

 

Bovebben


2018. április 17.Tájékoztató az eljárási illetékkel kapcsolatos változásról

Tisztelt nemesfémmel kereskedő és árukereskedő Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az illetékről szóló 1990. évi. XCIII. törvény 33. § (2) bekezdésének 69. pontja értelmében illetékmentes " a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény szerinti belső szabályzat jóváhagyására irányuló eljárás", így nem kell megfizetni a 3000 forint eljárási illetéket.

 

Bovebben


2018. április 16.Tájékoztatás
az ügyfélfogadás változásáról a május 1-jei ünnep miatt

Tisztelt Ügyfelünk!

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. május 1-je körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:

április 20., péntek munkanap:

ügyfélfogadás a hétfői rend szerint;

április 21., szombat munkanap:

ügyfélfogadás a pénteki rend szerint;

április 30., hétfő pihenőnap:

az ügyfélfogadás szünetel.

Bovebben