BFKH » Sajtó

Friss hírek


27 28 29 30 31 32 33 34 35

2018. október 8.E-Nyomtatványok frissítése

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy az Önök által használt kiviteli-behozatali engedélykérelmek elektronikus nyomtatványait és az ehhez kapcsolódó rendszereket frissíteni fogjuk, ezért a kérelmeket a jelenleg használt e-nyomtatványokon

2018. október 12-én 14:00 óráig fogadjuk be.

2018. október 12. 14:00 órától 2018. október 13. 8:00 óráig

az elektronikus kérelmek befogadása szünetel.

Kérjük, hogy a kiviteli-behozatali engedélykérelmek e-nyomtatványainak új verziójú változatát 2018. október 13-án 8:00 órától kezdődően töltsék le az alábbi linkről, mivel elektronikus kérelmeiket ettől az időponttól kezdve csak a frissített verziójú e-nyomtatványokon tudjuk befogadni.

http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok


Türelmüket és együttműködésüket köszönjük.

Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály

Bovebben


2018. október 8.Utazásszervezők
2018. október 31-i kötelezettségének teljesítése

Tájékoztatjuk az utazásszervezői tevékenységet folytató utazási vállalkozókat, hogy a 2018. október 31-i kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó tájékoztató levél, az adatlap és a hasznos információkat tartalmazó segédlet megtalálható és letölthető a weboldalunk "Nyomtatványok" menüpontjában közvetlenül a felugró oldal második blokkjában, "Felhívás" címszó alatt, valamint elérhetőek jelen hír mellékleteként is. (http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/nyomtatvanyok)

Bovebben


2018. október 3.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a SENSO-MEDIA KFT. (1116 BUDAPEST, KONDORFA UTCA 10.) által típusvizsgálatra bemutatott SENSOMEDIA-OPT típusú pénztárgép forgalmazását A229 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. október 3.Exportellenőrzés, ICP Guidelines - EU

Tisztelt Ügyfeleink!

Az Európai Bizottság a kettős felhasználású termékek exportőrei számára Belső Ellenőrzési Programra vonatkozó iránymutatást (ICP Guidelines-2018) állított össze, amelynek tervezetét a vállalatoknak, illetve gazdasági szereplőknek most lehetősége van véleményezni...

Bovebben


2018. szeptember 25.Tájékoztatás képzésről

Tisztelt Ügyfeleink!

 

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében a Pmt. 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles nemesfémmel kereskedők továbbá a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.

Ennek elmulasztása joghátrányt von maga után, a hatóság fontosnak tartja ezt a kötelezettséget, így a mulasztókkal szemben élni fog ezzel a jogával. 

Ezúton is tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a szervezett képzés elindult, a hatóság közreműködésével két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég kialakított speciális, kedvező feltételekkel rendelkező rövid időtartamú képzést kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.   

Ez évben ősszel október és november hónapban lesznek képzések, több időpont is Ügyfeleink rendelkezésre áll.

Kérjük, minél nagyobb számban szíveskedjenek ezeken részt venni, alkalmanként 30 résztvevő számára lehet a képzést tartani. 

A képzések időpontjai és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu valamint a www.bankarkepzo.hu honlapokon megtalálhatók. 

Budapest, 2018. szeptember 25.

                                                                                    

  1.                                                                         Pléli-Mosolygó Tünde 
  2.                                                                      főosztályvezető-helyettes
Bovebben


2018. szeptember 20.Tájékoztatás

Tájékoztatjuk az érintett képző szervezeteket, hogy 2018. szeptember 27-én hatályba lép a műszaki-biztonsági szempontból jelentős munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai képesítésről és gyakorlatról, valamint az ilyen munkakörben foglalkoztatottak időszakos továbbképzésével kapcsolatos szabályokról szóló 16/2018. (IX. 11.) ITM rendelet.

Részletes tájékoztatást itt.

Bovebben


2018. augusztus 23.Tájékoztatás e-ügyintézésről

                                                        Tisztelt Ügyfeleink!

 

  1. január 1. napjától az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet és annak jogi képviselője.

 

A hivatkozott rendelkezés az elektronikus ügyintézést nem lehetőségként, hanem kötelezettségként írja elő, ezért a Pénzmosás-felügyeleti szakterület feladatkörét érintő kérelmeiket, bejelentéseiket az alábbi e-nyomtatványokon szíveskedjenek benyújtani:

 

MKEH030 Kérelem az árukereskedelmi tevékenységet folytató szolgáltatók belső szabályzatának jóváhagyásához és hatósági nyilvántartásba vételéhez a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 65. § (6) bekezdés végrehajtására

 

MKEH032  Kérelem a nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők belső szabályzatának jóváhagyására a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 65. § (1) és (9) bekezdés végrehajtására

MKEH034 Bejelentés  a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti belső szabályzat átdolgozásáról (Pmt. 80. §(1) bekezdés szerinti kötelezettség) árukereskedők részére

MKEH035 Kérelem Nemzeti Kockázatértékelés 2017 szolgáltatói változatának megismeréséhez

MKEH036 Bejelentés  a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény szerinti belső szabályzat átdolgozásáról (Pmt. 80. §(1) bekezdés szerinti kötelezettség) nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedők részére

MKEH037  Bejelentés az előző lezárt év árbevételéről nemesfémmel vagy az ezekből készült tárgyakkal kereskedő, kockázatértékelés elkészítésére nem kötelezett szolgáltatók részére

 

Tájékoztatom, hogy az elektronikus kérelem, bejelentés esetében az e-nyomtatványok a http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok oldalról tölthetőek le. A kérelem, bejelentés benyújtásához a legutolsó verziójú nyomtatvány használható, a régebbi e-nyomtatványon beküldött kérelmeket a kormányhivatal nem tudja kezelni.

 

Az e-nyomtatványok kitöltése, azokhoz dokumentumok mellékletként való csatolása az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogram (ÁNYK) segítségével lehetséges.

Az ÁNYK a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html internetes oldalról telepíthető. Az e-nyomtatványok megfelelő kezeléséhez az ÁNYK program időközönkénti frissítése szükséges. Amennyiben az elektronikus kérelemhez, bejelentéshez jogszabályban előírt mellékleteket is csatolni szükséges, arra az ÁNYK program „Csatolmányok kezelése” menüpontjában van lehetőség. A csatolt mellékletek nagysága legfeljebb 30MB lehet, és azok az alábbi formátumokban küldhetők be:

Szöveges dokumentumok: DOC, RTF, PDF, TXT, DOCX

Képek, egyéb: BMP, JPG, JPEG, GIF (kivéve animált), TIF, TIFF, ODG, PNG

Tömörített állományt: ZIP (amennyiben az előzőekben felsorolt formátumokat tartalmazza). Más formátumokban a csatolt dokumentumok nem értelmezhetőek, ezért azok beküldése nem fogadható el.

 

Ügyfélkapu tárhelyről történő beküldés

Az Ügyfélkapu felhasználó az ÁNYK nyomtatványkitöltő oldalon a nyomtatvány kitöltését követően az oldal tetején lévő menüből kiválasztja a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menüt, ahol a legördülő listából rákattint a „nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” című almenüre. Ez követően a program üzenetben felajánlja, hogy „Indulhat a nyomtatvány megjelölésre?” kérdést. Az „igen” választ követően ismét a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menü almenüjéhez kell lépni és a „nyomtatvány közvetlen beküldése ügyfélkapun keresztül” című almenüt kell választani. Ez követően az „ügyfélkapu azonosítás” című ablak jelenik meg ahol a „felhasználónév” és „jelszó” sikeres megadásával, a nyomtatványok a csatolmányokkal beküldésre kerülnek a kormányhivatal részére.

A központi rendszer időbélyegzővel igazolja az elektronikus kérelem fogadásának tényét, időpontját, arról elektronikus visszaigazolást küld. Az ügyintézési határidő a megfelelő formátumú elektronikus kérelem beérkezését követő első munkanapon kezdődik.

 

Cégkapu tárhelyről történő beküldés

Az ÁNYK programmal kitöltött űrlapok a cégkapu nyitására kötelezett gazdálkodó szervezetek részéről – kivéve az egyéni vállalkozókat – a cégkapujuk útján is beküldhetőek. Az Ügyfélkapun történő beküldéshez képest ebben az esetben az ÁNYK űrlap az Új üzenet funkció alkalmazásával – a fentiektől eltérően – csak olyan módon küldhető be, hogy a kitöltött és elmentett, kr kiterjesztésű ÁNYK nyomtatványt a feltöltésre szolgáló felületre húzzák vagy tallózzák.

Ügyazonosítás céljára hivatkozási számként az eljáró hatóság első érkeztető-száma szolgál, amit az eljáró hatóság elektronikus válaszüzenetben közöl a kérelmezővel (vagyis nem a központi rendszer elektronikus visszaigazolásában közölt érkeztetési szám). Amennyiben az eljáró hatóság a válaszüzenetében az ügyfelet hiánypótlásra, vagy a tényállás tisztázására hívja fel, az ügyfél az arra vonatkozó válaszát az érkeztető-számra hivatkozással, az ügyfélkapun, illetve cégkapun keresztül küldött ÁNYK nyomtatvány mellékleteként tudja megküldeni.

 Tájékoztatom továbbá, hogy az elektronikus úton kezdeményezett hatósági eljárások során az ügyfelek, az önálló jogorvoslattal meg nem támadható döntéseket és értesítéseket elektronikus úton, válaszüzenetben kapják meg. A válaszüzeneteket az ideiglenes tárhelyen történő elhelyezést követő 5 napon belül kell átvenni: az időben megtörtént átvételről a kormányhivatal az ún. pozitív tértivevényt kap. Ha az eljáró hatóság válaszüzenetének átvétele az 5. nap elteltével küldött figyelemfelhívást követő 5 munkanapon belül sem történik meg, akkor az üzenet kézbesítettnek tekintendő.

 Budapest, 2018. augusztus 23.

 

 

                                                                                                                      Szűcs Árpád

                                                                                                               osztályvezető

 

 

Bovebben


2018. augusztus 22.Az EU válaszlépése az USA iráni szankcióira

Az Iránnal szemben újra kivetett amerikai szankciók első csomagja életbe lépésével egyidejűleg augusztus 7-én hatályossá vált az EU blokkoló intézkedésekről szóló aktualizált rendelete…

Bovebben


2018. augusztus 14.Tájékoztatás képzésről

Tisztelt Ügyfeleink!

 

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében a Pmt. 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles nemesfémmel kereskedők továbbá a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.

 Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a Budapest Institute of Banking (BIB Zrt.) – a hatósággal együttműködve – kialakított egy speciális rövid képzést Ügyfeleink részére. A képzés időpontjai (őszi képzések) és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lap a www.bib-edu.hu honlapon megtalálhatók.

 Budapest, 2018. augusztus 10.

                                                                                             

                                                                                               Szűcs Árpád

                                                                    osztályvezető

 

Bovebben


2018. augusztus 9.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya

- az ORIGO-SOFTWARE KFT. (1067 BUDAPEST, SZONDI UTCA 17.) által típusvizsgálatra bemutatott ORIGO-POS V2. típusú pénztárgép forgalmazását A228 számon engedélyezte.

Bovebben