BFKH » Sajtó

Friss hírek


23 24 25 26 27 28 29 30 31

2018. október 26.Tájékoztatás az ügyfélfogadás November 1-je körüli munkarend változásról

Tisztelt Ügyfelünk!

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. november 1-je körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:

november 2., péntek pihenőnap :

az ügyfélfogadás szünetel ;

 

november 10., szombat munkanap :

ügyfélfogadás a pénteki rend szerint.

Bovebben


2018. október 18.Tájékoztatás

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Közzétesszük a Pmt. 79. § értelmezése tárgyában megjelent közleményt, mely a www.kormany.hu honlapon jelent meg és az ügyfél-átvilágítás pótlására vonatkozik.

„ Egyszerűsödik a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény szerinti ügyfél-átvilágítás a szolgáltatók meglévő ügyfeleinél

A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni fellépés miatt szükséges az adategyeztetés, amelyet mind a pénzügyi, mind a nem pénzügyi szolgáltatók meglévő ügyfelei egyszerűbben intézhetik. Többek között az új törvény alapján postai úton is pótolhatják a hiányzó dokumentumokat. A pénzügyi szolgáltatóknak 2019. június 26-ig kell végezniük a törvény által előírt teljes körű ügyfél-átvilágítással. Ennek hiányában a szolgáltatók kötelesek lesznek az ügyfél által kezdeményezett ügyleteket megtagadni.

A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 2017. június 26-án lépett hatályba. Az ügyfél-átvilágítás eredményeinek 2019. június 26-ig kell teljes körűen rendelkezésre állniuk, azaz a törvény egy kellően hosszú, két éves átmeneti időszakot biztosít arra, hogy a már meglévő ügyfelek adatait a szolgáltatók kiegészítsék. Azokról az esetekről van szó, amikor az üzleti kapcsolat eredeti létesítésekor a teljes körű ügyfél-átvilágítást (személyes találkozás keretében vagy jellemzően külföldi ügyfelek esetében az okiratok hiteles másolatának átvételével) az akkor hatályos rendelkezéseknek megfelelően már ugyan elvégezték, azonban az új törvényi rendelkezések szerinti valamilyen nyilatkozat, adat vagy okmánymásolat hiányzik, ezért azok pótlása, kiegészítése szükséges. 

Ennek az ügyfélkörnek a jogszabály biztosítja, hogy az esetleg hiányzó adatokat, okiratokat, okmánymásolatokat postai úton is beküldhesse, így nem szükséges az ügyfél személyes megjelenése.

A Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank és a többi felügyeletet ellátó szerv egyöntetűen abban az esetben tartja elfogadhatónak a hiányzó dokumentumok postai beküldését, ha a másolatok megfelelő minőségben készítették, azokon a feltüntetett adatok jól láthatóak, és ezek alapján az ügyfél egyértelműen megfeleltethető a korábbi ügyfél-átvilágítással érintett személlyel. 

A postai beküldés opciójának alkalmazását a szolgáltatók kizárólag a kockázatalapú megközelítéssel összhangban tehetik meg, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatónak kell meghoznia a döntést e lehetőség alkalmazhatóságáról és adott esetben a kockázati alapon szükséges egyéb kiegészítő intézkedésekről.

Az európai jogszabályokat átültető új törvény elsődleges célja a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés még hatékonyabb biztosítása. A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja, hogy egyrészt a szolgáltatók számára is megfelelő, a mindennapi üzletmenetet indokolatlanul nem akadályozó értelmezés és gyakorlat alakuljon ki, másrészt hogy ez a gyakorlat az ügyfelek és fogyasztók számára is a lehető legkisebb adminisztrációs terhet jelentsen.” 

Budapest, 2018. október 14.

 

                                                                                         Szűcs Árpád

                                                                                         osztályvezető

Bovebben


2018. október 15.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a MAISTRO INFORMATIKAI KFT. (1182 BUDAPEST, RUDAWSZKY UTCA 10.) által típusvizsgálatra bemutatott MAISTRO PÉNZTÁRGÉP típusú pénztárgép forgalmazását A230 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. október 11.Tájékoztatás az ügyfélfogadás Október 23-i ünnep körüli változásról

Tisztelt Ügyfelünk!

 

A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. október 23-a körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:

 

2018. október 12., péntek munkanap:

ügyfélfogadás a hétfői rend szerint;

 

2018. október 13., szombat munkanap:

ügyfélfogadás a pénteki rend szerint;

 

2018. október 22., hétfő: pihenőnap:

ügyfélfogadás szünetel.

Bovebben


2018. október 8.E-Nyomtatványok frissítése

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy az Önök által használt kiviteli-behozatali engedélykérelmek elektronikus nyomtatványait és az ehhez kapcsolódó rendszereket frissíteni fogjuk, ezért a kérelmeket a jelenleg használt e-nyomtatványokon

2018. október 12-én 14:00 óráig fogadjuk be.

2018. október 12. 14:00 órától 2018. október 13. 8:00 óráig

az elektronikus kérelmek befogadása szünetel.

Kérjük, hogy a kiviteli-behozatali engedélykérelmek e-nyomtatványainak új verziójú változatát 2018. október 13-án 8:00 órától kezdődően töltsék le az alábbi linkről, mivel elektronikus kérelmeiket ettől az időponttól kezdve csak a frissített verziójú e-nyomtatványokon tudjuk befogadni.

http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok


Türelmüket és együttműködésüket köszönjük.

Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály

Bovebben


2018. október 8.Utazásszervezők
2018. október 31-i kötelezettségének teljesítése

Tájékoztatjuk az utazásszervezői tevékenységet folytató utazási vállalkozókat, hogy a 2018. október 31-i kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó tájékoztató levél, az adatlap és a hasznos információkat tartalmazó segédlet megtalálható és letölthető a weboldalunk "Nyomtatványok" menüpontjában közvetlenül a felugró oldal második blokkjában, "Felhívás" címszó alatt, valamint elérhetőek jelen hír mellékleteként is. (http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/nyomtatvanyok)

Bovebben


2018. október 3.Online pénztárgép - típusvizsgálat

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:

- a SENSO-MEDIA KFT. (1116 BUDAPEST, KONDORFA UTCA 10.) által típusvizsgálatra bemutatott SENSOMEDIA-OPT típusú pénztárgép forgalmazását A229 számon engedélyezte.

Bovebben


2018. október 3.Exportellenőrzés, ICP Guidelines - EU

Tisztelt Ügyfeleink!

Az Európai Bizottság a kettős felhasználású termékek exportőrei számára Belső Ellenőrzési Programra vonatkozó iránymutatást (ICP Guidelines-2018) állított össze, amelynek tervezetét a vállalatoknak, illetve gazdasági szereplőknek most lehetősége van véleményezni...

Bovebben


2018. szeptember 25.Tájékoztatás képzésről

Tisztelt Ügyfeleink!

 

A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében a Pmt. 1. § (1) bekezdés j) pontja alá tartozó szolgáltatók közül a kockázatértékelés készítésére köteles nemesfémmel kereskedők továbbá a Pmt. 1. § (1) bekezdés k) pontja szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala közhiteles nyilvántartásában szereplő árukereskedők vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.

Ennek elmulasztása joghátrányt von maga után, a hatóság fontosnak tartja ezt a kötelezettséget, így a mulasztókkal szemben élni fog ezzel a jogával. 

Ezúton is tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy a szervezett képzés elindult, a hatóság közreműködésével két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég kialakított speciális, kedvező feltételekkel rendelkező rövid időtartamú képzést kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.   

Ez évben ősszel október és november hónapban lesznek képzések, több időpont is Ügyfeleink rendelkezésre áll.

Kérjük, minél nagyobb számban szíveskedjenek ezeken részt venni, alkalmanként 30 résztvevő számára lehet a képzést tartani. 

A képzések időpontjai és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu valamint a www.bankarkepzo.hu honlapokon megtalálhatók. 

Budapest, 2018. szeptember 25.

                                                                                    

  1.                                                                         Pléli-Mosolygó Tünde 
  2.                                                                      főosztályvezető-helyettes
Bovebben


2018. szeptember 20.Tájékoztatás

Tájékoztatjuk az érintett képző szervezeteket, hogy 2018. szeptember 27-én hatályba lép a műszaki-biztonsági szempontból jelentős munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai képesítésről és gyakorlatról, valamint az ilyen munkakörben foglalkoztatottak időszakos továbbképzésével kapcsolatos szabályokról szóló 16/2018. (IX. 11.) ITM rendelet.

Részletes tájékoztatást itt.

Bovebben