Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Kormány a kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX. 29.) Korm. rendelettel 2022. december 22.- 2023. január 6. között igazgatási szünetet rendelt el, ebből következően a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály Kereskedelmi Osztályán, Idegenforgalmi és Közraktár-felügyeleti Osztályán, Haditechnikai Osztályán és Exportellenőrzési Osztályán a munkavégzés szünetel.
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Az említett osztályokon 2022. december 22-től január 8-ig kérelmek benyújthatóak, azzal, hogy az ügyek intézése csak 2023. január 9-én kezdődik, mivel az igazgatási szünet időtartama nem számít bele a kormányzati igazgatási szervek előtt folyó hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe.
Elektronikus úton
- ÁNYK nyomtatványok használatával cégkapun keresztül, vagy
-e-papíron az alábbiak szerint:
a kérelem nyomtatványt és a szükséges mellékleteket, aláírva, szkennelve, vagy elektronikus aláírással ellátva e-papírhoz csatolva címzettként az alábbiakat kiválasztva:
- Témacsoport: Kormányhivatali ügyek
- Ügytípus: Ipari és kereskedelmi igazgatási feladatok
- Címzett: Budapest Főváros Kormányhivatala
Jelölni szükséges, hogy CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK az E-PAPÍRT BENYÚJTANI."
A folyamatban levő ügyek esetében 2022. december 22. napján az ügyintézés megáll, és szintén csak 2023. január 9. napon folytatódik, az igazgatási szünet időtartama nem számít bele az ügyintézési határidőbe."
Postai úton
A postai kiszállítások és a postafiókos kikézbesítések a közigazgatási szünet ideje alatt szünetelnek. A közigazgatási szünet ideje alatt a postai és postafiókba érkező küldeményeket a Posta munkatársai gyűjtik és az első munkanapon, 2023. január 09-én kerülnek a kiszállításra.