Tisztelt Ügyfelünk!
Nyomtatványok verzióváltása, frissítése
Tájékoztatjuk, hogy az Önök által használt kiviteli-behozatali engedélykérelmek elektronikus nyomtatványait és az ehhez kapcsolódó rendszereket frissíteni fogjuk, ezért a kérelmeket a jelenleg használt e-nyomtatványokon
november 21-én 14:00 óráig fogadjuk be.
november 21. 14:00 órától 2019. november 22. 8:00 óráig a kérelmek befogadása szünetel.
Kérjük, hogy a kiviteli-behozatali engedélykérelmek e-nyomtatványainak új verziójú változatát (ideértve egyes esetekben a megváltozott csatolandó dokumentumokat) 2019. november 22-én 8:00 órától kezdődően töltsék le az alábbi linkről, mivel elektronikus kérelmeiket ettől az időponttól kezdve csak a frissített verziójú e-nyomtatványokon tudjuk befogadni.
http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok
Cégkapus beküldés
A nyomtatványfrissítéssel egyidejűleg a fenti időponttól lehetővé válik a kérelmek cégkapun keresztül történő beküldése is. Amennyiben a cégkapuról történő beküldést választják, úgy a kérelem nyomtatványok előlapján már nem szükséges kitölteni az ügyfél és az ügyfélkapu felhasználó hatósági azonosítókat. Ha személyes ügyfélkapujuk kapcsolódik az Önök által képviselt cég, mint kérelmező cégkapujához, úgy az ügyfélkapu és cégkapu közötti váltást a tarhely.gov.hu weboldalon, ügyfélkapuval történő bejelentkezést követően a saját nevük alatti mezőben tudják kiválasztással megvalósítani.
Amennyiben kérelmeiket továbbra is ügyfélkapun keresztül küldik be, úgy kérjük a korábbiaknak megfelelően járjanak el.
Kérjük esetleges kérdéseikkel a szakterületi ügyintézőket szíveskedjenek keresni.
Türelmüket és együttműködésüket köszönjük.
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Budapest Főváros Kormányhivatala (BFKH)
Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály
Piacfelügyeleti Osztályra
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy
2019. szeptember 27. napján, pénteken
áramszünet miatt
a 1089 Budapest, Bláthy Ottó 3-5. szám alatti telephelyen
az ügyfélfogadás 8.00-tól 10.30-ig tart.
A Fémjelző pénteki zárva tartását a változás nem érinti
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Az utazásszervező vállalkozásoknak 2019. október 31. napjáig kell igazolniuk annak tényét, miszerint rendelkeznek, a tevékenységükhöz kapcsolódó, 2020. naptári évre érvényes vagyoni biztosítékkal (szükség szerint nemzetközi ill. belföldi). Valamint ezen időpontig kell nyilatkozniuk a biztosíték rendszer alapjául szolgáló releváns árbevételi összegről, garantált szerződések kötéséről és charter járat igénybe vételéről is.
Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Műszaki Felügyeleti Osztálya, mint a játszótéri eszközök biztonságosságáról szóló 78/2003. (XI. 27.) GKM rendelet szerinti megfelelőségértéklő szervek kijelölő hatósága az alábbi tájékoztatást teszi közzé a 78/2003. (XI. 27.) GKM rendelet 2019. szeptember 1. utáni alkalmazásával kapcsolatban:
Az időszakos ellenőrzési jegyzőkönyv tartalmi követelményei
1. Az üzemeltető neve, címe.
2. Az időszakos ellenőrzést végző szervezet neve, címe, valamint a megfelelőségértékelési tevékenység végzésére vonatkozó engedély száma.
3. Az időszakos ellenőrzés helyszíne (a játszótér azonosítása).
4. Az időszakos ellenőrzés időpontja.
5. A játszótéri eszközök meghatározása (megnevezés, gyártó, típus, cikkszám, azonosító megjelölés, elhelyezés).
6. Az egyes játszótéri eszközök megfelelőségének értékelése - megfelelt / részben megfelelt / nem megfelelt -, dokumentálása, nem, valamint részben megfelelőség esetében annak indokolása (fotók, rajzok).
7. Az értékeléshez használt szabványok, előírások tételes felsorolása.
8. Az időszakos ellenőrzési jegyzőkönyv kiadásának kelte.
9. Az értékelés hitelességének aláírásokkal történő igazolása.
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2019. augusztus 28-ával – összefüggésben a 91/2009/EK rendelettel a Kínai Népköztársaságból származó egyes vas vagy acél kötőelemek behozatalára kivetett végleges dömpingellenes vámnak a Malajziában feladott, akár Malajziából származóként, akár nem ilyenként bejelentett egyes vas vagy acél kötőelemek behozatalára történő kiterjesztéséről szóló, 2011. július 18-i 723/2011/EU tanácsi végrehajtási rendelet tekintetében a 2019. július 3-i C-644/17 Eurobolt ügyben hozott ítéletet követő vizsgálat újraindításáról szóló 2019/1374 bizottsági végrehajtási rendelettel – az alábbi vámtarifaszámok már nem hatályosak:
7318129010
7318129090
7318149110
7318149190
7318149910
7318149989
7318155810
7318155890
7318156810
7318156890
7318158210
7318158290
7318158810
7318158890
Helyettük az ezen a linken található vámtarifaszámok érvényesek.
BFKH KHENF
Kereskedelmi Osztály
Megjelent az EU Bizottság kettős felhasználású termékek ellenőrzésére vonatkozó Belső Ellenőrzési Programról (ICP) szóló ajánlása. Az iránymutatás nem kötelező érvényű, továbbra is az exportőrök feladata, hogy biztosítsák a rendeletben foglalt kötelezettségeik teljesítését. Ugyanakkor az ajánlás segítséget nyújthat a Belső Ellenőrzési Program kialakításában, fejlesztésében. A magyar nyelvű szöveg a következő linken érhető el: Bizottság (EU) 2019/1318 ajánlása
A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. §-ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében
vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős személy köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy - a hatóság közreműködésével - két, a Pmt. oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki nemesfémmel kereskedő és árukereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság értesül.
A 2019. év második félévében szeptember, október és december hónapokban lesznek képzések, melyekre a https://www.bib-edu.hu továbbá a https://www.bankarkepzo.hu honlapokon lehet közvetlenül jelentkezni. A képzések időpontjai, egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a fenti honlapokon érhetőek el.
Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken, mert a 2017. év nyarán – a Pmt. hatálybalépésekor – már működő szolgáltatóknak 2019. év végéig teljesíteni kell ezt a kötelezettséget.