MKEH » Hírarchivum

Hírarchívum

KÖZLEMÉNY

 

Élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták (a továbbiakban: automata) adatai rögzítésének és adóhatóság felé történő szolgáltatásának lebonyolítását végző menedékes felügyeleti szolgáltatóról

2017. június 29-én kihirdetésre került a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság menedékes felügyeleti szolgáltatóként történő kijelöléséről szóló 173/2017. (VI. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet). A Korm. rendelet a kihirdetését követő napon, 2017. június 30-án lépett hatályba.

A Korm. rendelet 1. §-a az adózás rendjéről szóló törvényben meghatározott felügyeleti szolgáltatói feladatok teljesítésére ellátási kötelezettséggel terhelt menedékes felügyeleti szolgáltatónak – a Korm. rendelet hatálybalépését követő 2 éves időtartamra – a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaságot jelöli ki.

A Korm. rendelet hatálybalépéséig felügyeleti szolgáltatói engedély iránti kérelem Budapest Főváros Kormányhivatalához, mint engedélyező hatósághoz nem került benyújtásra, így felügyeleti szolgáltatói engedély az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 230. § (1) bekezdésében meghatározott határidőig, 2017. június 30. napjáig nem került kiadásra.


Az Art. 176/I. § (2f) bekezdése és a Korm. rendelet 3. §-a alapján a menedékes felügyeleti szolgáltatásra a felügyeleti szolgáltatásra vonatkozó rendelkezéseket megfelelően alkalmazni kell.


Felhívjuk a figyelmet, hogy az automata adatai rögzítésének és adóhatóság felé történő szolgáltatásának, így automata felügyeleti egységgel történő ellátásának (a továbbiakban: adatszolgáltatási kötelezettség) végrehajtása érdekében az Art. 22/D. § (6) bekezdése az automata üzemeltetője részére felügyeleti szolgáltatóval történő szerződéskötési kötelezettséget ír elő.

Az Art. 230. § (1) bekezdése értelmében az adatszolgáltatási kötelezettség 2017. június 30. napjától terheli az automata üzemeltetőt. Ettől eltérően, 2017. december 1-ig mentesül az üzemeltető az adatszolgáltatási kötelezettség alól, ha a szerződést a felügyeleti szolgáltatóval 2017. július 31. napjáig megköti.


A szerződéskötés feltételeinek, eljárási rendjének és a szerződés minimális tartalmának részletes szabályait a Korm. rendelet és az ebben nem szabályozott kérdésekben az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták műszaki követelményeiről, az automaták üzemeltetéséről és szervizeléséről, valamint az automatákban rögzített adatoknak az állami adó- és vámhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) IV. Fejezete állapítja meg.


Budapest Főváros Kormányhivatala, mint engedélyező hatóság az Art. 176/I. § (4) bekezdés a) pontja és az NGM rendelet 13. § (5) bekezdés a) pontja szerinti, az érvényes engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltató(k) adatainak közzétételére vonatkozó kötelezettségének jelen közlemény kiadásával egyidejűleg eleget tett. A közzététel a következő linken tekinthető meg: http://mkeh.gov.hu/meresugy/felugyeleti-szolgaltatoi-tevekenyseg-engedelyezese#top


A fenti jogszabályi kötelezettségek teljesítésének elősegítése érdekében alább csatoltan olvashatók a vonatkozó – mai nappal hatályos – jogszabályi rendelkezések.

Budapest, 2017. június 30.

31/2016.(IX.2.) NGM rendelet

173/2017.(VI.29.) Korm. rendelet

2003.évi XCII tv. kivonat

 

 

2017. július 6.
Vissza

 

    Pénztárgép tájékoztató
  
 
 MKEH-EFER
 
 

Kormányhivatalok

Kormányablak

Új Széchényi terv

Ügyfélkapu
Magyarország.hu
Termékinformációs pont
EUR-Lex

IMI
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
EU Vonal
TARIC
Közadatkereső
   CE
 
Ecopliant
 
NAV
 
  
 
  Felvonók üzemeltetése és ellenőrzése


  Gázpalack egyszerű jogosultságszerzés