Érvényes engedéllyel rendelkező Felügyeleti Szolgáltatók |
|
DATRAK Digitális Adattranzakciós Központ Kft. |
|
Nyilvántartási száma (engedélyszám): | W001 |
Székhelye: | 1134 Budapest, Váci út 35. |
Adószáma: |
27122677-2-41 |
Telefon: | 06 30 019 4570 |
Elektronikus levélcíme: | info--.at.--datrak.hu |
Honlap: | https://www.datrak.hu/ |
Tanúsítvány azonosítója: |
HUNG-T-SYS-008/n-2017 |
AFE szerviz címe: | 1037 Budapest, Montevideo utca 16/A |
AFE átvétel címe: | 1134 Budapest, Váci út 35. |
AFE szerviz telefon: | 06 30 019 4570 |
AFE szerviz e-mail címe: | info--.at.--datrak.hu |
Visszavont felügyeleti szolgáltatói engedélyek | |
Tekinvest Holding Zártkörűen Működő Részvénytársaság | |
Nyilvántartási száma (engedélyszám): | W002 |
Székhelye: | 1125 Budapest, Istenhegyi út 97/A |
Engedély visszavonásának dátuma: | 2019.12.02. |
Visszavonás oka: | A Felügyeleti Szolgáltató nem rendelkezik minden előírt biztonsági feltétellel, azaz nincs érvényes telephely biztonsági tanúsítványa, melyet a 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet 1. melléklet A fejezetének 7) pontjának c) alpontja ír elő. |
Visszavonással érintett AFE típus: | Tekinvest AFE |
Felügyeleti szolgáltatói tevékenység engedélyezése
Az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták műszaki követelményeiről, az automaták üzemeltetéséről és szervizeléséről, valamint az automatákban rögzített adatoknak az állami adó- és vámhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet (továbbiakban: Rendelet) 5. § értelmében a hatósági eljárásokban első fokon a mérésügyi feladatkörében eljáró Budapest Főváros Kormányhivatala (a továbbiakban: engedélyező hatóság) jár el.
Az ügyintézési határidő 21 nap.
Az engedély megadására irányuló eljárás kezdeményezése
A felügyeleti szolgáltatói engedély megadására irányuló eljárás az engedélyező hatósághoz benyújtott írásbeli kérelemmel kezdeményezhető.
A kérelemnek tartalmaznia kell a felügyeleti szolgáltató
A kérelemhez csatolni kell az igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére vonatkozó készpénzátutalási megbízás (csekk) tőpéldányát vagy az átutalás megindításának megtörténtét tanúsító hitelintézeti igazolást.
A kérelemhez mellékelni kell
A meghatározott dokumentációt, valamint a kezelői leírást és technikai funkció leírást elektronikus adathordozón, elektronikusan, szövegszerűen kereshető - nem képi - formátumban (Portable Document Format) kell benyújtani.
A kezelői és technikai funkció leírásnak tartalmaznia kell az Online Üzemeltetői Felület és az AFE valamennyi funkciójának ismertetését.
Az Online Üzemeltetői Felület és az AFE kezelői leírása legalább az alábbiakat kell, hogy tartalmazza:
(3) Az AFE technikai funkcióinak leírása tartalmazza:
Az AFE értékesítésekor a felügyeleti szolgáltató köteles az AFE kezelői leírását az üzemeltető részére átadni.
A felügyeleti szolgáltatói engedélyezéssel összefüggő díjfizetés részletszabályai
A felügyeleti szolgáltatói engedélyezésére irányuló eljárásért és a engedély módosításáért fizetendő igazgatási-szolgáltatási díj mértékét a Rendelet 5. melléklet tartalmazza.
Az igazgatási-szolgáltatási díjat a Budapest Főváros Kormányhivatala javára vezetett 10023002-00309653-00000000 számú fizetési számlájára átutalással vagy fizetési számlára történő készpénzbefizetés útján kell befizetni. A közlemény rovatban az alábbiakat kell szerepeltetni:
A díj megfizetése a kérelem benyújtásával egyidejűleg esedékes. Az igazgatási-szolgáltatási díj megfizetését a fizetési számlára történő készpénzbefizetést igazoló szelvényrész másolatával, átutalási megbízás esetén a hitelintézet által kiállított, az átutalás megindításának megtörténtét tanúsító igazolás (bankkivonat) másolatával kell igazolni az engedély iránti kérelem benyújtásakor.
Az igazgatási szolgáltatási díj kezelésére, elszámolására, nyilvántartására, valamint visszatérítésére az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló jogszabályi előírásokat kell alkalmazni.
Ha az engedély megadására, módosítására irányuló kérelmet a felügyeleti szolgáltató visszavonja és a vizsgálat a kérelem visszavonása előtt elvégzésre került, a megfizetett igazgatási-szolgáltatási díj nem jár vissza.
Az igazgatási-szolgáltatási díj nem jár vissza, ha az engedélyező hatóság a felügyeleti szolgáltató engedélyezése iránti, a módosítás iránti kérelmet elutasítja.
Amennyiben a kérelem visszavonásáig a vizsgálatra nem került sor, a megfizetett igazgatási-szolgáltatási díj visszatérítéséről az engedélyező hatóság gondoskodik.
Igazgatási szolgáltatási díjak
A |
B |
C |
||
1. |
Tételszám |
Megnevezés |
Díjtétel |
|
2. |
1. |
Felügyeleti szolgáltatói engedély kiadása |
engedélyenként |
|
3. |
2. |
Felügyeleti szolgáltatói engedélymódosítása (egy éven belül az első módosítás) |
300 000 Ft |
|
4. |
3. |
Felügyeleti szolgáltatói engedély módosítása [egy éven belül a második, vagy az azt követő módosítás(ok)] |
módosításonként |
|
5. |
5. |
A felügyeleti szolgáltatásba nem beköthető automata üzemeltetése |
évente |
Kérelem, nyilatkozatok
Kérelem felügyeleti szolgáltatói tevékenység engedélyezésére
Kérelem felügyeleti szolgáltatói engedély módosítására
Felügyeleti Szolgáltatói nyilatkozat AFE beszereléséről
Felügyeleti Szolgáltatói nyilatkozat AFE program megfelelőségéről
A felügyeleti szolgáltatói tevékenység engedélyezésére vonatkozó általános szabályok
A felügyeleti szolgáltatói tevékenység engedélyhez kötött tevékenység. A felügyeleti szolgáltatói tevékenység végzésére vonatkozó engedélyeket az engedélyező hatóság adja ki az engedélyt kérelmező részére.
Az engedélyező hatóság a felügyeleti szolgáltatói tevékenység végzésre jogosult, engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatókról hatósági nyilvántartást vezet.
A felügyeleti szolgáltatói engedély annak a kérelmezőnek adható:
A felügyeleti szolgáltató informatikai rendszere logikai, fizikai és adminisztratív védelmi intézkedéseinek, és a Rendeletben foglalt egyéb informatikai és biztonsági követelményeknek való megfelelőséget, valamint az automatában alkalmazni kívánt AFE-k e rendeletben foglalt informatikai és biztonsági követelményeknek való megfelelőséget független akkreditált tanúsító szervezet által kiállított informatikai rendszer tanúsítvánnyal és AFE termék tanúsítvánnyal kell igazolni, melyet az engedélyezési kérelemhez kell csatolni.
Az akkreditált tanúsító szervezet a Rendelet 7-8. § szerinti tanúsítványokat külső, független akkreditált vizsgáló laboratórium által kiadott értékelési jelentés alapul vételével, valamely - informatikai termékek és rendszerek technológiai biztonsági értékelési követelményeit tartalmazó - szabvány vagy nyilvános műszaki követelményrendszer előírásainak való megfelelés alapján állítja ki.
A tanúsítványt kiállító akkreditált tanúsító szervezetnek és az akkreditált vizsgáló laboratóriumnak legalább 3 éve fennálló telephely-biztonsági tanúsítvánnyal kell rendelkeznie, szerepelnie kell a kormányzati eseménykezelő központ és az eseménykezelő központok feladat- és hatásköréről, valamint a biztonsági események kezelésének, a biztonsági események műszaki vizsgálatának és a sérülékenységvizsgálat lefolytatásának szabályairól szóló 185/2015. (VII. 13.) Korm. rendelet 14. § (5) szerinti nyilvántartásban, valamint legalább 3 éves tanúsítási tapasztalattal és informatikai biztonsági funkciókat megvalósító szoftver termékek és rendszerek biztonságának hazai vagy nemzetközi informatikai biztonsági módszertanon alapuló tanúsítására vonatkozóan - a tanúsítvány kiállítását megelőző 5 évben - legalább 3 évig fennállt akkreditált státusszal kell rendelkeznie.
Nem adható felügyeleti szolgáltatói engedély annak a kérelmezőnek,
A Rendelet 7-8. §-ban, valamint a 11. §-ban foglalt feltételek teljesülését az engedélyező hatóság rendszeresen ellenőrzi. Amennyiben az engedélyező hatóság megállapítja, hogy a nyilvántartásba vett felügyeleti szolgáltató tekintetében a nyilvántartásba vételhez szükséges valamely feltétel nem áll fenn, az engedélyező hatóság 30 napos határidő tűzésével felszólítja a felügyeleti szolgáltatót a feltétel teljesítésére, és a jogszerű működés helyreállítására. Az előírt határidő eredménytelen elteltét követően az engedélyező hatóság határozatával a felügyeleti szolgáltatót a nyilvántartásból törli.
A felügyeleti szolgáltatók nyilvántartása, az adatok nyilvánossága
A felügyeleti szolgáltatók hatósági nyilvántartása (a továbbiakban: Nyilvántartás) felügyeleti szolgáltatóként tartalmazza azokat az egyéni vállalkozókat és gazdálkodó szervezeteket, amelyek rendelkeznek a Rendelet szerinti felügyeleti szolgáltatói tevékenység végzésre jogosító engedéllyel.
A Nyilvántartás tartalmazza a felügyeleti szolgáltató
Ezen adatok közérdekből nyilvános adatok, amelyről tájékoztatás kérhető.
Az engedélyező hatóság a nyilvántartásba vett adatokat elektronikus formában tárolja, és azokat internetes honlapján az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvényben foglaltak szerint közzéteszi (elektronikus közzététel).
Az engedélyező hatóság honlapján folyamatosan nyilvánosságra hozza
A felügyeleti szolgáltatót - az erről szóló határozat jogerőre emelkedésének napjával - az engedélyező hatóság a nyilvántartásából törli:
A nyilvántartásból való törlés megállapítása tekintetében az engedélyező hatóság jár el.
A nyilvántartásból való törlési határozatban foglalt időponttól kezdődően a Rendeletben meghatározott időpontig a felügyeleti szolgáltató szervezet nem végezhet felügyeleti szolgáltató tevékenységet.
Az engedélyezési eljárás
Az engedélyező hatóság az engedélyezési eljárás során vizsgálja az AFE, illetve a felügyeleti szolgáltató informatikai rendszerének a Rendeletben meghatározott követelményeinek történő megfelelőségét.
Az engedélyezési eljárás
áll.
Az engedélyezési eljárásban az AFE-t és annak működtető szoftverét a felügyeleti szolgáltató informatikai rendszere részének kell tekinteni és vizsgálni.
Az engedélyezési eljárás lefolytatásához szükséges, adótitoknak minősülő adatokról a NAV tájékoztatja az engedélyező hatóságot.
A Felügyeleti Szolgáltatói engedély
Az engedélyezési eljárás megállapításai alapján az engedélyező hatóság határozattal dönt a felügyeleti szolgáltatói engedély megadásáról vagy az engedély iránti kérelem elutasításáról.
A felügyeleti szolgáltatói engedélyt megadó határozat a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvényben meghatározottakon kívül a következőket tartalmazza:
A felügyeleti szolgáltatói engedély kizárólag az abban foglalt felügyeleti szolgáltatóra vonatkozik. Az engedély másra át nem ruházható.
Az engedély kizárólag az engedélyező hatóság engedélyével, egyszerűsített eljárásban jogosíthat az eredeti szolgáltatótól eltérő jogi személyt. Az egyszerűsített engedélyezési eljárás az új felügyeleti szolgáltató kérelmére indul, ahhoz a felügyeleti szolgáltatói engedély szerinti szolgáltató írásbeli hozzájárulása szükséges.
AFE-t csak érvényes felügyeleti szolgáltatói engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltató forgalmazhat.
A felügyeleti szolgáltatói engedély érvényessége visszavonásig vagy a felügyeleti szolgáltató megszűnéséig tart.
Az engedélyező hatóság a felügyeleti szolgáltatói engedélyt visszavonja, ha a felügyeleti szolgáltató
Ha a felügyeleti szolgáltató nem tesz eleget a Rendelet 7-8. §-ban és a 11. §-ban foglaltaknak, az engedélyező hatóság legfeljebb 30 napos határidő tűzésével felhívja a felügyeleti szolgáltató a jogellenes állapot megszüntetésére.
Ha
az engedélyező hatóság az felügyeleti szolgáltató engedélyét visszavonja.
Az az automata, amelyben olyan AFE működik, amelyhez tartozó felügyeleti szolgáltató engedélye visszavonásra került, a felügyeleti szolgáltatói engedély visszavonásáról szóló határozat jogerőre emelkedésének napjától nem üzemeltethető, ha a jogellenes állapot befolyásolja az AFE adózással összefüggő funkcióinak működését.
Az engedélyező hatóság elektronikus úton tájékoztatja a NAV-ot a felügyeleti szolgáltatói engedély kiadásáról, módosításáról, visszavonásáról a Rendelet 19. § (2) szerinti adatok, továbbá a határozat keltére és jogerőre emelkedésének időpontjára vonatkozó adatok átadásával. A tájékoztatással egyidejűleg az engedélyező hatóság elektronikus úton megküldi a felügyeleti szolgáltató által az engedély kiadása iránti kérelemhez mellékelt, a Rendelet 15. § (5) bekezdése szerinti elektronikus adathordozón benyújtott dokumentációt.
A felügyeleti szolgáltatói engedély módosítása
Ha a felügyeleti szolgáltató az érvényes engedéllyel rendelkező informatikai rendszerén bármilyen, a meglévő tanúsítvány érvényességi feltételeit érintő változtatást kíván végrehajtani, arról a Rendelet 9. §-ban leírt feltételeknek megfelelő független tanúsító szervezet által kiadott tanúsítványt köteles beszerezni.
Amennyiben a tanúsítványhoz mellékelt jelentésben megállapítást nyer, hogy a változtatás jelentős hatással van az adózói adatok kezelésére és a NAV-hoz való továbbításának módjára, úgy a felügyeleti szolgáltatónak az engedélyező hatósághoz engedély módosítási kérelmet kell benyújtania. A módosítás tárgyát és a módosítás indokát a kérelemben egyértelműen meg kell jelölni.