26-04-2024 04:16 | |
2. A KÁBÍTÓSZER-PREKURZOROKKAL HARMADIK ORSZÁGOK VISZONYLATÁBAN FOLYTATOTT BEHOZATALI, KIVITELI, KÖZVETÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK ENGEDÉLYEZÉSÉRE, NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELÉRE VONATKOZÓ KÉRELMEK KÖVETELMÉNYEI
I. Tevékenységek engedélyezése: A kábítószer-prekurzoroknak az Unió és harmadik országok közötti kereskedelme nyomon követésére vonatkozó szabályok megállapításáról szóló 111/2005/EK tanácsi rendelet Mellékletének 1. kategóriájába tartozó jegyzékben szereplő anyagokkal kapcsolatos behozatali, kiviteli, vagy közvetítő tevékenységet folytató magyarországi székhelyű gazdasági szereplőknek a kijelölt nemzeti hatóság: Budapest Főváros Kormányhivatala (a továbbiakban: kormányhivatal), 2017. előtt: a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (a továbbiakban. MKEH) tevékenységi engedélyével kell rendelkezniük. Új engedélyek maximum 3 évre szóló érvényességgel adhatók. Az engedélyezéshez a Bizottság (EU) 2015/1011 felhatalmazáson alapuló rendelet 3. cikkének (2) bekezdése b) pontja szerinti alábbi hatályos adatokat tartalmazó kérelmet kell benyújtani: 1. a kérelmező teljes neve, címe, telefonszáma, és/vagy faxszáma, továbbá e-mail címe; 2. a felelős tisztviselő teljes neve és kapcsolattartási adatai ; 3. a felelős tisztviselő beosztásának és feladatainak leírása; 4. a telephelyek teljes címe; 5. a műveletek helyeinek leírása; 6. információ arról, hogy milyen megfelelő intézkedéseket tettek azért, hogy az anyagok jogosulatlan elszállítása ne történhessen meg a telephelyekről; 7. a jegyzékben szereplő anyagok neve és KN kódja a 111/2005/EK tanácsi rendelet mellékletében feltüntetettek szerint; 8. keverékek vagy természetes termékek esetében a következők megjelölése: a) a keverék, vagy természetes termék neve; 9. a 111/2005/EK rendelet 6. cikkében említett műveletek tervezett típusának leírása; 10. a kérelmező nyilatkozata arról, hogy a műveletek törvényes végzésére garanciát vállalnak. Az eljárás illetékmentes. A kérelemhez formanyomtatvány nincs rendszeresítve. A tevékenységi engedélykérelmeket a Kormányhivatal Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály (a továbbiakban: KHENF) Kereskedelmi Osztályához elektronikus úton kell benyújtani az MKEH100 ÁNYK e-nyomtatvány felhasználásával, vagy az e-papír szolgáltatás igénybevételével.
Az MKEH100 űrlap elérhetősége: https://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok
E-papíron - https://epapir.gov.hu/ - történő benyújtás esetén: címzett: Budapest Főváros Kormányhivatala ügytípus: Ipari és kereskedelmi igazgatási feladatok témacsoport: Kormányhivatali ügyek.
Az elektronikus úton történő benyújtás feltételeiről a honlap külön fejezetében olvasható tájékoztatás. https://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes
A kérelem elbírálásának a hiánytalan kérelem beadását követő 60 napon belül kell megtörténnie. Engedélyek módosításával, új engedélyek kiadásával kapcsolatos szabályozás 1.) Engedélyek módosításával kapcsolatos szabályozás: a) a cég székhelyében, adószámában, elnevezésében bekövetkezett változást a cég köteles írásban bejelenteni, b) a felelős tisztviselő személyének változását 10 munkanapon belül kell bejelenteni. A változást követő 10 munkanapon belül kell a kormányhivatalt tájékoztatni, amely az engedélyt 30 napon belül módosítja. 2.) Új engedélyek kiadásának szabályai: a) a tevékenység helyénektervezett változása esetén; b) a tevékenységtervezett változtatása, vagy bővítése esetén; c) jegyzékben szereplő anyagok vonatkozásában tervezett változtatáshoz; d) engedély megújításához, érvényesség lejárta miatt. Az új engedély iránti kérelem elbírálása a teljes kérelem beadását követő 60 napon belül történik, kivéve az engedély megújításának esetét, amelyről a határozatot 30 napon belül kell meghozni.
II. Tevékenységek nyilvántartásba vétele: A módosított 111/2005/EK tanácsi rendelet Mellékletének 2. kategóriájába tartozó jegyzékben szereplő anyagok behozatala, kivitele és közvetítő tevékenysége, valamint a 3. kategóriába tartozó - a Bizottság (EU) 2015/1011 felhatalmazáson alapuló rendelet I. mellékletében meghatározott anyagok éves küszöbmennyiség feletti - kivitele esetén kell alkalmazni. (Ezek az éves határértékek a 3. kategóriás anyagok esetében a következők: aceton: 50 kg; etil-éter (dietil-éter): 20 kg; metil-etil-keton: 50 kg; toluol: 50 kg; kénsav: 100 kg; sósav: 100 kg).
A Bizottság (EU) 2015/1011 felhatalmazáson alapuló rendelet 5. cikkének (4) bekezdése értelmében az alábbi hatályos adatokat tartalmazó kérelmet kell benyújtani: 1. a kérelmező teljes neve, címe, telefonszáma, és/vagy faxszáma, továbbá e-mail címe; 2. a felelős tisztviselő teljes neve és kapcsolattartási adatai; 3. a felelős tisztviselő beosztásának és feladatainak leírása; 4. a telephelyek teljes címe; 5. a műveletek helyeinek leírása; 6. információ arról, hogy milyen megfelelő intézkedéseket tettek azért, hogy az anyagok jogosulatlan elszállítása ne történhessen meg a telephelyekről; 7. a jegyzékben szereplő anyagok neve és KN kódja a 111/2005/EK rendelet mellékletében feltüntetettek szerint; 8. keverékek vagy természetes termékek esetében a következők megjelölése: a) a keverék, vagy természetes termék neve; b) a keverékben, vagy a természetes termékben jelen lévő, jegyzékben szereplő anyagok neve és KN kódja a 111/2005/EK rendelet mellékletében feltüntetettek szerint c) a jegyzékben szereplő anyag maximális százaléka a keverékben, vagy a természetes termékben. 9. a 111/2005/EK rendelet 7. cikkének (1) bekezdésében említett műveletek tervezett típusának leírása; 10. a kérelmező nyilatkozata arról, hogy a műveletek törvényes végzésére garanciát vállalnak. Az eljárás illetékmentes. A bejelentéshez formanyomtatvány nincs rendszeresítve. A nyilvántartásba vételi kérelmet a Kormányhivatal Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály (a továbbiakban: KHENF) Kereskedelmi Osztályához elektronikus úton kell benyújtani az MKEH100 ÁNYK e-nyomtatvány felhasználásával, vagy az e-papír szolgáltatás igénybevételével.
Az MKEH100 űrlap elérhetősége: https://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok
E-papíron - https://epapir.gov.hu/ - történő benyújtás esetén: címzett: Budapest Főváros Kormányhivatala ügytípus: Ipari és kereskedelmi igazgatási feladatok témacsoport: Kormányhivatali ügyek.
Az elektronikus úton történő benyújtás feltételeiről a honlap külön fejezetében olvasható tájékoztatás. https://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes
A kormányhivatal a teljes kérelem beadását követő 60 napon belül a bejelentést nyilvántartásba veszi, bejegyzési számát visszaigazolja, kivéve a nyilvántartásba vétel megújításának esetét, amelyről a határozatot 30 napon belül kell meghozni. Nyilvántartott tevékenységekben bekövetkezett változások bejelentése
A 3. kategóriába tartozó jegyzékben szereplő anyagok behozatalára és közvetítő tevékenységére nyilvántartásba vételi kötelezettség nem vonatkozik.
III. Mentesség az engedélyeztetés és nyilvántartásba vétel alól:
|
http://mkeh.gov.hu/kereskedelmi/kabitoszer_prekurzorok/prek2 |