Tájékoztatás az előző lezárt év forgalmának bejelentéséről nemesfémmel kereskedők számára
A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: Pmt.) 27. § (4) bekezdése alapján a 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet (a továbbiakban: útmutató) meghatározza, mely esetben mellőzhető a belső kockázatértékelés elkészítése. Az útmutató szerint erre akkor van lehetőség, ha a nemesfémmel kereskedő nyilatkozik arról, hogy nemesfém tárgyakkal történő kereskedelme során nem fogad el háromszázezer forintot elérő vagy meghaladó értékben készpénzt egy ügyleti megbízás során, valamint a nemesfémmel kereskedő nemesfém értékesítésből származó előző éves – új, a tevékenységét a tárgyévben megkezdő szolgáltató esetén várható éves - árbevétele nem haladja meg az évi tízmillió forintot. Ezek együttes feltételek, mindkét feltétel teljesülése szükséges a mentesüléshez. A forgalmi adatok csak a nemesfém értékesítésre vonatkoznak, nem a szolgáltató összes forgalmára.
A kockázatértékelés elkészítése alóli mentességének alátámasztására a nemesfémmel kereskedő köteles a hatóság részére minden év május 31. napjáig az előző év nemesfém forgalmáról bejelentést tenni, melyet az MKEH037 számú e-nyomtatványon tud megtenni. Az e-nyomtatvány elérhető a hatóság honlapján – www.mkeh.gov.hu -, az „E-nyomtatványok” menüpont alatt. A bejelentést elmulasztó szolgáltatók esetében joghátrány kiszabására is sor kerülhet.
2019. január 29.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Nemesfémhitelesítési és Pénzmosás Felügyeleti Osztály
Egyszerűsödik a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény szerinti ügyfél-átvilágítás a szolgáltatók meglévő ügyfeleinél.
A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni fellépés miatt szükséges az adategyeztetés, amelyet mind a pénzügyi, mind a nem pénzügyi szolgáltatók meglévő ügyfelei egyszerűbben intézhetik. Többek között az új törvény alapján postai úton is pótolhatják a hiányzó dokumentumokat. A pénzügyi szolgáltatóknak 2019. június 26-ig kell végezniük a törvény által előírt teljes körű ügyfél-átvilágítással. Ennek hiányában a szolgáltatók kötelesek lesznek az ügyfél által kezdeményezett ügyleteket megtagadni.
A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 2017. június 26-án lépett hatályba. Az ügyfél-átvilágítás eredményeinek 2019. június 26-ig kell teljes körűen rendelkezésre állniuk, azaz a törvény egy kellően hosszú, két éves átmeneti időszakot biztosít arra, hogy a már meglévő ügyfelek adatait a szolgáltatók kiegészítsék. Azokról az esetekről van szó, amikor az üzleti kapcsolat eredeti létesítésekor a teljes körű ügyfél-átvilágítást (személyes találkozás keretében vagy jellemzően külföldi ügyfelek esetében az okiratok hiteles másolatának átvételével) az akkor hatályos rendelkezéseknek megfelelően már ugyan elvégezték, azonban az új törvényi rendelkezések szerinti valamilyen nyilatkozat, adat vagy okmánymásolat hiányzik, ezért azok pótlása, kiegészítése szükséges.
Ennek az ügyfélkörnek a jogszabály biztosítja, hogy az esetleg hiányzó adatokat, okiratokat, okmánymásolatokat postai úton is beküldhesse, így nem szükséges az ügyfél személyes megjelenése.
A Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank és a többi felügyeletet ellátó szerv egyöntetűen abban az esetben tartja elfogadhatónak a hiányzó dokumentumok postai beküldését, ha a másolatok megfelelő minőségben készítették, azokon a feltüntetett adatok jól láthatóak, és ezek alapján az ügyfél egyértelműen megfeleltethető a korábbi ügyfél-átvilágítással érintett személlyel.
A postai beküldés opciójának alkalmazását a szolgáltatók kizárólag a kockázatalapú megközelítéssel összhangban tehetik meg, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatónak kell meghoznia a döntést e lehetőség alkalmazhatóságáról és adott esetben a kockázati alapon szükséges egyéb kiegészítő intézkedésekről.
Az európai jogszabályokat átültető új törvény elsődleges célja a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés még hatékonyabb biztosítása. A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja, hogy egyrészt a szolgáltatók számára is megfelelő, a mindennapi üzletmenetet indokolatlanul nem akadályozó értelmezés és gyakorlat alakuljon ki, másrészt hogy ez a gyakorlat az ügyfelek és fogyasztók számára is a lehető legkisebb adminisztrációs terhet jelentsen.
2019. január 29.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- az EURO-DUPLEX KFT. (6000 KECSKEMÉT, SZOLNOKI ÚT 33.) által típusvizsgálatra bemutatott FISCAT SUPER FP MAX80 típusú pénztárgép forgalmazását A234 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfeleink!
A rizs behozatal - AGRIM engedélyezés útján megvalósított- előzetes megfigyelési rendszere (monitoring) alá tartozó, Kambodzsából és Mianmarból származó, a 1006 30 27, 1006 30 48, 1006 30 67 és a 1006 30 98 KN-kód alá tartozó indica rizs behozatalára a Bizottság (EU) 2019/67 (2019. január 16.) végrehajtási rendelete, 2019. január 17-i hatálybalépéssel, piacvédelmi intézkedés keretében, három éves időszakra, ideiglenesen visszaállította a harmadik ország vámtételeit (megszüntette az eddig alkalmazott preferenciális vámkedvezményt).
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2018. december 29-ei hatállyal módosult a robbanóanyag-prekurzorok forgalmazásáról és felhasználásáról szóló 274/2016. (IX. 15.) Korm. rendelet, a módosított jogszabályt az alábbi linken érhetik el:
http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=197388.363026
Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy 2019. január 1. napján hatályba lépett a Magyarország biztonsági érdekét sértő külföldi befektetések ellenőrzéséről szóló 2018. évi LVII. törvény, illetve a végrehajtásáról szóló 246/2018. (XII.17.) Korm. rendelet.
Keresik azon hazai termékek, technológiák, szolgáltatások tulajdonosait, legyenek azok vállalkozások vagy magánszemélyek, akik úgy gondolják, hogy a témához kapcsolódó, rendezett jogviszonyú termékekkel, szolgáltatásokkal, vagy know-how-val rendelkeznek.
A jelentkezések kiértékelését követően a kiválasztott termékekkel rendelkező cégeket vagy magánszemélyeket meghívják egy munkabeszélgetésre, ahol lehetőségük lesz a konkrét projekt részletesebb megismerésére, és az általuk javasolt kapcsolódó termékek bemutatására.
A "Digitális katona" workshopra erre a linkre kattintva nyújthatják be jelentkezésüket.
A jelentkezési határidő 2019. január 10.
Tisztelt Ügyfeleink!
Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 9. § (1) és (5) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézést biztosító szervek feladat- és hatáskörébe tartozó ügyeik tekintetében elektronikus ügyintézésre kötelezettek.
Az elektronikus ügyintézésről a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály ügyeinek tekintetében a http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes linken olvashatnak bővebben.
Technikai okokból az alábbi linken felsorolt ügytípusok csak ügyfélkapu tárhelyről történő beküldéssel intézhetők, cégkapu tárhelyről azok nyomtatványai nem beküldhetőek.
A cégkapuról is indítható ügyek listáját az alábbi linken található felsorolás tartalmazza.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy
2018. december 28-án
informatikai karbantartási munkálatok miatt az engedélykérelmek és tevékenységi bejelentések leadása/átvétele, valamint az okmányok, engedélyek kiadása/személyes átvétele a BFKH XII. Németvölgyi út 37-39. sz. alatti telephelyén egész nap szünetel.
Megértésüket köszönjük!
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐ
VÁLTOZÁSA
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt a 1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3-5. szám alatti telephelyen
2018. december 10. napján, hétfőn:
az ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL
Budapest, 2018. december 1.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Tájékoztatjuk az AGRIM engedéllyel rendelkező ügyfeleinket, hogy a Magyar Államkincstár év végi munkarendje miatt csak azok az elszámoláshoz kapcsolódó készpénz letétek kerülnek még az idei évben visszautalásra, melyek Hivatalunkhoz
2018. december 18-án 10 óráig
kerülnek benyújtásra/beérkezésre.
Tisztelt Ügyfelünk!
A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. év végi ünnepnapok körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:
november 30., péntek munkanap :
az ügyfélfogadás a hétfői rend szerint ;
december 1., szombat munkanap :
az ügyfélfogadás a pénteki rend szerint ;
december 14., péntek munkanap :
ügyfélfogadás a hétfői rend szerint ;
december 15., szombat munkanap :
az ügyfélfogadás a pénteki rend szerint ;
december 24., hétfő pihenőnap :
az ügyfélfogadás szünetel ;
december 31., hétfő pihenőnap :
az ügyfélfogadás szünetel.
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- A LAUREL KFT. (8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, GYÜMÖLCS UTCA 4-6.) által típusvizsgálatra bemutatott LAURA-SSC típusú pénztárgép forgalmazását A232 számon engedélyezte.
- Az INTERSPORT HU KFT. (1117 BUDAPEST, VÁLI ÚT 3.) által típusvizsgálatra bemutatott ISP-HERMES-BBOX típusú pénztárgép forgalmazását A233 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfeleink!
A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. § - ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében
vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős személy köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy - a hatóság közreműködésével - két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.
Ebben évben már befejeződtek a képzések, a jövő évi időpontok és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu továbbá a www.bankarkepzo.hu honlapokon lesznek elérhetőek.
Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken, a 2017. év nyarán - a Pmt. hatálybalépésekor - már működő szolgáltatóknak 2019. év végéig teljesíteni kell ezt a kötelezettséget, ennek elmulasztása joghátrányt von maga után.
Budapest, 2018. december 1.
Szűcs Árpád osztályvezető
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály (KHENF) közzétett egy, az elektronikus ügyintézés lépéseit részletesen bemutató információs anyagot, amelyet az alábbi linken érhetnek el.
http://mkeh.gov.hu/ugyintezes/e-ugyintezes
Bízunk benne, hogy a tájékoztató segítségükre lesz az e-ügyintézés menetének megismerésében, s ügyeik elektronikus úton történő intézésében.
Budapest Főváros Kormányhivatala
Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály
Tisztelt Ügyfeleink!
A 33/2017. (X. 26.) NGM rendelet 21. § - ában foglaltak értelmében a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról (a továbbiakban: Pmt.), valamint az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló (a továbbiakban: Kit.) 2017. évben hatályba lépett törvényeknek és a végrehajtási rendeletben foglaltaknak való megfelelés biztosításának elősegítése érdekében
vezető tisztségviselője, vagy a szabályzat átdolgozásáért felelős alkalmazottja köteles kétévente szervezett képzésben részt venni.
Ennek elmulasztása joghátrányt von maga után, a hatóság a mulasztókkal szemben élni fog ezzel a jogával.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy - a hatóság közreműködésével - két, a pénzmosás elleni törvény oktatásában jártas cég speciális képzést dolgozott ki kereskedő Ügyfeleink részére. A képzés vizsgával és – sikeres vizsga esetén – tanúsítvány kiállításával zárul, melyről a hatóság is értesül.
Ebben évben már csak november hónapban lesznek képzések, a képzések időpontjai és egyéb feltételek, valamint a jelentkezési lapok a www.bib-edu.hu valamint a www.bankarkepzo.hu honlapokon megtalálhatók.
Kérjük, vegyenek részt a meghirdetett képzéseken!
Budapest, 2018. november 05.
Szűcs Árpád osztályvezető
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a Budapest Főváros Kormányhivatala Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály Mechanikai Mérések Osztálya:
- a LAUREL SZÁMÍTÁSTECHNIKAI KFT. (8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, GYÜMÖLCS UTCA 4-6.) által típusvizsgálatra bemutatott TCPOS típusú pénztárgép forgalmazását A231 számon engedélyezte.
Tisztelt Ügyfelünk!
A 2018. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 9/2017. (V. 19.) NGM rendeletben foglaltakra figyelemmel tájékoztatjuk, hogy a 2018. november 1-je körüli munkarend változása miatt a Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály, valamint a Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály telephelyein (Budapest, XII. Németvölgyi út 37-39. és Budapest, VIII. Bláthy Ottó utca 3-5.) az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változik:
november 2., péntek pihenőnap :
az ügyfélfogadás szünetel ;
november 10., szombat munkanap :
ügyfélfogadás a pénteki rend szerint.
Tisztelt Ügyfeleink!
Közzétesszük a Pmt. 79. § értelmezése tárgyában megjelent közleményt, mely a www.kormany.hu honlapon jelent meg és az ügyfél-átvilágítás pótlására vonatkozik.
„ Egyszerűsödik a pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény szerinti ügyfél-átvilágítás a szolgáltatók meglévő ügyfeleinél
A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni fellépés miatt szükséges az adategyeztetés, amelyet mind a pénzügyi, mind a nem pénzügyi szolgáltatók meglévő ügyfelei egyszerűbben intézhetik. Többek között az új törvény alapján postai úton is pótolhatják a hiányzó dokumentumokat. A pénzügyi szolgáltatóknak 2019. június 26-ig kell végezniük a törvény által előírt teljes körű ügyfél-átvilágítással. Ennek hiányában a szolgáltatók kötelesek lesznek az ügyfél által kezdeményezett ügyleteket megtagadni.
A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 2017. június 26-án lépett hatályba. Az ügyfél-átvilágítás eredményeinek 2019. június 26-ig kell teljes körűen rendelkezésre állniuk, azaz a törvény egy kellően hosszú, két éves átmeneti időszakot biztosít arra, hogy a már meglévő ügyfelek adatait a szolgáltatók kiegészítsék. Azokról az esetekről van szó, amikor az üzleti kapcsolat eredeti létesítésekor a teljes körű ügyfél-átvilágítást (személyes találkozás keretében vagy jellemzően külföldi ügyfelek esetében az okiratok hiteles másolatának átvételével) az akkor hatályos rendelkezéseknek megfelelően már ugyan elvégezték, azonban az új törvényi rendelkezések szerinti valamilyen nyilatkozat, adat vagy okmánymásolat hiányzik, ezért azok pótlása, kiegészítése szükséges.
Ennek az ügyfélkörnek a jogszabály biztosítja, hogy az esetleg hiányzó adatokat, okiratokat, okmánymásolatokat postai úton is beküldhesse, így nem szükséges az ügyfél személyes megjelenése.
A Pénzügyminisztérium, a Magyar Nemzeti Bank és a többi felügyeletet ellátó szerv egyöntetűen abban az esetben tartja elfogadhatónak a hiányzó dokumentumok postai beküldését, ha a másolatok megfelelő minőségben készítették, azokon a feltüntetett adatok jól láthatóak, és ezek alapján az ügyfél egyértelműen megfeleltethető a korábbi ügyfél-átvilágítással érintett személlyel.
A postai beküldés opciójának alkalmazását a szolgáltatók kizárólag a kockázatalapú megközelítéssel összhangban tehetik meg, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatónak kell meghoznia a döntést e lehetőség alkalmazhatóságáról és adott esetben a kockázati alapon szükséges egyéb kiegészítő intézkedésekről.
Az európai jogszabályokat átültető új törvény elsődleges célja a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni fellépés még hatékonyabb biztosítása. A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja, hogy egyrészt a szolgáltatók számára is megfelelő, a mindennapi üzletmenetet indokolatlanul nem akadályozó értelmezés és gyakorlat alakuljon ki, másrészt hogy ez a gyakorlat az ügyfelek és fogyasztók számára is a lehető legkisebb adminisztrációs terhet jelentsen.”
Budapest, 2018. október 14.
Szűcs Árpád
osztályvezető