MKEH » Gyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések

Díj és illetékbefizetés

Kategória: Fő-oldal » » Díj és illetékbefizetés


1. Mi a teendő az igazgatási szolgáltatási díj befizetésével kapcsolatban?

Igazgatási szolgáltatási díj az eljárás kezdeményezését (elektronikus kérelem beküldését) követően:
• az MKEH Magyar Államkincstárnál (MÁK) vezetett 10032000-00282448-00000000 számú számlája javára,
• fizetési számlák közötti átutalásra szóló megbízás (átutalási megbízás) útján,
• az átutalási megbízás közlemény rovatában az eljáró hatóság által kiállított számla számára és az MKEH által adott első érkeztető-számra való hivatkozással fizethető meg.

A díjköteles eljárást kezdeményező elektronikus kérelem beérkezését követően az ügyfél fizetési felhívást kap a központi rendszeren keresztül.
A felhívás melléklete az eljáró hatóság által kiállított számla, mely tartalmazza az MKEH által adott első érkeztető-számot is.

A nemesfémvizsgáló és –hitelesítő hatósági eljárásban az elektronikus úton igazolt díjfizetési módok helyett – megváltoztatva az ügyintézés elektronikus kapcsolattartási módját – készpénzzel, vagy bankkártyás fizetéssel is leróhatja a díjat az MKEH Bláthy Ottó utcai pénztárában.


2. Mi a teendő az eljárási illeték befizetésével kapcsolatban?

Eljárási illeték
• előzetesen (az eljárás kezdeményezését, elektronikus kérelem beküldését megelőzően) a MÁK 10032000-01012107 számú Eljárási illetékbevételi számlája javára, a számlavezető pénzforgalmi szolgáltatónak adott átutalási megbízás útján;
• utólagosan (az eljárás kezdeményezését követően) az ún. fizetési ügyazonosító megismerését követő munkanapon, a MÁK 10032000-01012107 számú Eljárási illetékbevételi számlája javára, számlavezető pénzforgalmi szolgáltatónak adott átutalási megbízás útján fizethető meg.

Előzetes illeték fizetés esetén az ügyfél a befizetés megtörténtének ellenőrzéséhez az átutalási megbízás közlemény rovatában az MKEH intézményazonosító számát (12261760) tüntesse fel és a kérelemhez az átutalás igazolásának szkennelt példányát is csatolja.
Ha az elektronikus kérelem beküldését megelőzően az ügyfél az illetéket nem fizette meg, akkor az ügyfél a befizetést még fizetési határidőben - vagyis a kérelem beérkezését követő munkanap végéig - egy 16 karakterből álló fizetési ügyazonosítónak az átutalási megbízás közlemény rovatában történő megadásával pótolhatja.
A fizetési ügyazonosítót az alábbi módon kell képezni:1.-8. karaktere – az MKEH intézményazonosítója (12261760) a MÁK-nál, 9.-10. karaktere – az adott év utolsó két számjegye, 11.-16. karaktere - az ügyhöz rendelt MKEH érkeztetőszám utolsó hat számjegye.
Ha az ügyfél a kérelem beérkezését követő munkanap végéig befizetési kötelezettségének nem tett eleget, válaszüzenetként egy fizetési felhívást kap az eljáró hatóságtól a központi rendszeren keresztül, amelyben az eljáró hatóság közli a fizetendő illeték összegét, a MÁK Eljárási illetékbevételi számlájának számát, a 16 karakterből álló fizetési ügyazonosítót, valamint az illeték átutalásának határidejét, melynek elmulasztása a kérelem érdemi vizsgálat nélküli elutasításával jár.


3. Mi történik, ha a befizetés teljesítése az első fizetési felhívásban közölt határidőben nem történik meg?

Ha a díj, illetve eljárási illeték befizetése az első fizetési felhívásban közölt határidőben nem történt meg, az eljáró hatóság az ügyfelet a határidő leteltét követő három munkanapon belül második fizetési felhívásként további válaszüzenetben szólítja fel arra, hogy a fizetési felhívás megismerésétől számított 8 napon belül fizesse meg az eljárásért fizetendő eljárási illetéket vagy igazgatási szolgáltatási díjat. Ilyenkor az ügyfél ismételt tájékoztatást kap a fizetési kötelezettség mértékéről, teljesítésének módjáról, továbbá a teljesítés elmulasztásának jogkövetkezményéről: a fizetési kötelezettség előírt határidőben történő nem teljesítése esetén a hatóság az eljárást további felhívás nélkül, önállóan fellebbezhető végzéssel megszünteti.