MKEH » Gyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések

Tájékoztatás kérése, hatósági döntés közlése

Kategória: Fő-oldal » » Tájékoztatás kérése, hatósági döntés közlése


1. Kérhetek-e tájékoztatást az eljárás megindításáról?

A beküldő ügyfél az elektronikus kérelem előlapján rendelkezhet – a Ket. 29. § (9) bekezdés és 162. § (5) bekezdés szerinti - elektronikus tájékoztatás kéréséről.

Így az eljáró hatóság az ügyfelet az elektronikus kérelem beérkezését követő 8 napon belül, a kért módon értesíti az alábbiakról:
- ügy iktatási száma;
- az eljárás megindításának kezdő napja (az ügyintézési határidő kezdő napja);
- ügyintézési határidő (ügyintézési napok száma);
- ügyintéző neve, hivatali elérhetősége


2. Kérhetem-e a hatósági döntés közlését elektronikusan?

Az MKEH eljáró hatóságai az elektronikus úton kezdeményezett hatósági eljárások során az önálló jogorvoslattal meg nem támadható döntéseket és az értesítéseket elektronikus úton, válaszüzenetként küldik meg az ügyfeleknek.

Az eljáró hatóság az önálló jogorvoslattal megtámadható döntéseket jellemzően papír alapon, a vonatkozó jogszabály szerint előírt formában és tartalommal készíti el, valamint postai úton, vagy átvétel kérése esetén személyesen közli. Ettől eltérően, kérésre önálló jogorvoslattal megtámadható döntés elektronikus iratként akkor készíthető (a hatósági döntés elektronikus irat formában való elkészítése és/vagy közlése, illetve a papír alapú engedélyről elektronikus irat formájú másolat készítése) és közölhető elektronikus úton, ha az eljáró hatóság vezetője megállapítja, hogy:

  • a döntés formátumára vonatkozóan jogszabály kötelezően alkalmazandó eltérő előírást nem tartalmaz, és
  • az elektronikus irat hitelessége mind az ügyfél, mind az annak megismerésére jogosult harmadik személy (pl. hatóság) számára könnyen ellenőrizhető és azonos joghatással bír.