MKEH » Gyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések

Előzetes regisztráció, E-kérelem küldése és fogadása, azonosítás

Kategória: Fő-oldal » » Előzetes regisztráció, E-kérelem küldése és fogadása, azonosítás


1. Mit jelent az előzetes regisztráció?

Az MKEH-nál az elektronikus ügyintézés előzetes regisztrációval kezdődik.

Az előzetes regisztráció során az ügyfél előzetesen kéri - az erre a célra létrehozott nyomtatványok kitöltésével - az MKEH ügyfélkapu felhasználók regisztrációs adatbázisába való felvételét. Ennek során az MKEH azonosítja az ügyfélkapu felhasználót és megállapítja az ügyféllel való azonosságát, vagy az ügyfél képviseletére való jogosultságát.

Az ügyfélkapu felhasználót viszontazonosítja, ennek sikeres eredményeként az ügyfélkapu felhasználó és az ügyfél, akinek a képviseletében eljár, egyedi MKEH azonosítószámot kapnak és adataik az MKEH regisztrációs adatbázisába kerülnek.

Az előzetes regisztrációhoz szükséges személyes adatokat az MKEH kizárólag ügyfélkapu viszontazonosítás, személyazonosítás céljára és a képviseleti jogosultság ellenőrzésére használja. A hatósági eljárás során az ügyféllel szükségessé váló egyéb kapcsolattartás céljára az MKEH a postai levelezési címeket és más elérhetőségeket is tárolhat és felhasználhat.

 

Az előzetes regisztráció benyújtása történhet elektronikusan -ügyfélkapun keresztül-az alábbi nyomtatványok kitöltésével és beküldésével:. 

-        MKEH060_nyomtatvány: Regisztrációs kérelem magánszemélyeknek

-        MKEH061 nyomtatvány: Kérelem MKEH felhasználói címtárba vétel iránt, a gazdálkodó szervezet (kivéve az egyéni vállalkozót), vagy külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepe, és ennek képviseletére jogosult személyek részére

 

Személyes megjelenéssel, a kitöltött és kinyomtatott nyomtatvány aláírását követően - szükség szerint a szabályszerű meghatalmazást is csatolva – személyesen is kezdeményezhető az MKEH székhelyén (1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39) vagy telephelyén (1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3.-5.)

A nyomtatványok az alábbi címekről tölthetőek le:

http://mkeh.gov.hu/E-ugyintezes/eNyomtatvanyok

https://e-ugyintezes.mkeh.gov.hu/nyomtatvanytar/kereses.html


2. Mi történik az előzetes regisztráció során?

MKEH az első kérelem befogadása során azonosítja az ügyfélkapu felhasználót és megállapítja az ügyféllel való azonosságát, vagy az ügyfél képviseletére való jogosultságát.
Az előzetes regisztrációs eljárás eredményeként az ügyfélkapu felhasználó és az ügyfél, akinek a képviseletében eljár, egyedi MKEH azonosítószámot kapnak és adataik az MKEH regisztrációs adatbázisába kerülnek.
Az előzetes regisztrációhoz szükséges személyes adatokat az MKEH kizárólag ügyfélkapu viszontazonosítás, személyazonosítás céljára és a képviseleti jogosultság ellenőrzésére használja. A hatósági eljárás során az ügyféllel szükségessé váló egyéb kapcsolattartás céljára az MKEH a postai levelezési címeket és más elérhetőségeket is tárolhat és felhasználhat.


3. Ki küldhet elektronikus úton e - kérelmeket?

Az MKEH elektronikus kérelmet csak olyan természetes személytől fogad, aki
• saját személyes ügyfélkapuval és azonosítóval rendelkezik (a továbbiakban: ügyfélkapu felhasználó) és elektronikus kérelmek beküldésére saját ügyfélkapuját és azonosítóját használja, viszontazonosítása az ügyfélkapun elvégezhető,
• képviseleti jogosultsággal bír a kérelmezőnél, valamint
• előzetesen kérte a felvételét az MKEH ügyfélkapu felhasználók regisztrációs adatbázisába (a továbbiakban: MKEH regisztrációs adatbázisa) való felvételét, az MKEH az ügyfélkapuját viszontazonosította, majd saját MKEH azonosítószámmal látta el.
• Az MKEH 2 hivatali kapun keresztül beadható engedélykérelmek együttes képviseleti jogosultság mellett történő előterjesztése csak akkor lehetséges, ha mindkét képviseleti jogosultsággal rendelkező személy ügyfélkapu felhasználóként regisztrált az MKEH-nél.


4. Mikor lehet sikertelen a viszontazonosítás és olyankor mi a teendő?

Sikertelen a viszontazonosítás, amikor az elektronikus kérelemben megjelölt MKEH azonosítószámhoz tartozó, az MKEH regisztrációs adatbázisában tárolt személyazonosító adatok, valamint a központi rendszer által az ügyfélkapu felhasználóról tárolt személyazonosító adatok nem egyeznek meg.
Az MKEH ilyenkor az alábbi válaszüzenetet küldi: „Az ügyfélkapu felhasználó azonosítása sikertelen volt: az ügyfélkapu által az ügyfélkapu felhasználóról tárolt személyazonosító adatok nem azonosak az MKEH ügyfélkapu felhasználók regisztrációs adatbázisában tárolt adatokkal! Ezért a kérelmet biztonsági kockázat miatt nem érkeztettük. Hívja az MKEH központi telefonszámát, a +36 1 4585 800-at, és kérje a hivatali kapu ügyintézőt!”


5. Sikeres regisztrációt követően, hogyan tudok (további) e-kérelmet beküldeni?

Az ügyfélkapu felhasználó az ÁNYK nyomtatványkitöltő oldalon a nyomtatvány kitöltését követően az oldal tetején lévő főmenüből kiválasztja a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című menüt, ahol a legördülő listából rákattint a „nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre” című almenüre. Ez követően a program üzenetben felajánlja, a következőt: „Indulhat a nyomtatvány megjelölésre?”.

Az „igen” választ követően ismét a „kapcsolat az ügyfélkapuval” című főmenüre kell lépni ahol a „nyomtatvány közvetlen beküldése ügyfélkapun keresztül” című almenüt kell választani.

Ez követően az „ügyfélkapu azonosítás” című ablak jelenik meg ahol a „felhasználónév” és „jelszó” sikeres megadásával, a nyomtatványok csatolmányokkal beküldésre kerülnek az MKEH részére.


6. Honnan tudom meg azt, hogy a kérelmemet a Hivatal megkapta?

A központi rendszer időbélyegzővel igazolja az elektronikus kérelem fogadásának tényét, időpontját, arról elektronikus visszaigazolást küld.